AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
601

3 cylindrig 318!

Min kära beamer har problem. Har precis köpt nya stötdämpare å fjädrar runt om (bilstein) när detta händer: Satt å beundrade hur tyst bilen gick med nytt avgassystem när jag stannade bilen för att 40 min senare komma tillbaka till den och vri om nyckeln. Bilen som tidigare gått utmärkt med obefintligt tickande från motorn bubblar nu i gång på 3 cylindrar! går så i cirka 10 sek innan han dör. försöker flera gånger men bara tre cylindrar funkar. Försöker jag gasa dör han med en gång. har nu haft bilen i varmgarage hela helgen och gjort ett komp test. cylindern näst längst in har kassa komprissioner. Vad kan detta bero på? Behöver hjälp!

Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Vad är det för bil?

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Det är en 318i (83kw) -92 E36...

Visa användare
177
BMWseven
BMW 528IM -97
Kan väll inte vara så mkt annat än topp packning, eller otäta ventiler... Jag tycker att du börjar med att ta av ventil kåpan och kolla hur det ser ut kring resp ventiler. Kolla också ifall du har vatten i oljan el tvärtom...

"Din dröm min verklighet"
Tack för tipsen... ska försöka fixa den i helgen så jag kan ju säga vad det var sen...

Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Kan även vara en vipparm som gått av på en cylinder, men det ser du om du lyfter på ventilkåpan.

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.