|
|
|
|---|---|
|
Funderar på att byta ut min 316 E36 mot någon roligare bil. Även om jag använder min 316 som vinterbil så saknar jag draget från BMW sexa och nu har saknaden efter min M5 E34 som står och väntar på våren bilvit olidlig! Har ägt 2st M535 E28 och varit mycket nöjd med dessa men nu är jag lite sugen på en 325iM också. Båda är ju vanliga BMW modeller med lite M-utrustning för att pigga upp vardagen! Vad tycker ni? För och nackdelar med dessa bilar, vilken är roligast, piggast och snyggast. | |
| M535an är ju klart piggast | |
|
Men känns inte e 30 nyare i inredning??? skulle vilja prova äga en 535. e 28 alltså. Alpina Power! |
|
|
M535:an är den snyggare av dom två! Sen är 3.5-motorn råare o starkare, valet är enkelt: M535i:))) .....325:an är inget dumt val det heller. Välj den du hittar i bäst skick, tror nog det är viktigare! Letar också M535:a..... ///Magnus |
|
| Prestandan är nog bättre på M535. Den är jämnsnabb med en M3 E30 2,3. Har 325iM diffbroms standard? Det har M535. Har Aldrig kört en 325 E30 utan bara 323 och M3. Är det någon som har några prestanda siffror på den? Hittar inget test själv. Hur är soppa förbrukningen på en 325? | |
|
För många herrans år sedan provkörde jag en 325 E30. Jag upplevde att den var väldigt törstig. Förvisso hade jag nog blyfot på den tiden och körde allt annat än ekonomiskt men just det exemplaret var kanske törstigare en genomsnittet. Bilen var original sånär som på ett Simons sportavgassystem. Pigg var den, kvalitetskänslan infann sig, men kostnaden att äga den avskräckte mig på den tiden. Det blev en Alfa 33:a istället. Inte för att Alfor är billiga att äga, men försäkringspremien var lägre och den hade mer utrustning så jag föll för den. Dessutom hade boxerfyran ett härligt ljud. ///M som i M52TUB25! |
|
|
hmm.. jag kör mest långväg å den drar väl runt litern, 325alltså. sen kör man med trafikförsäkring...har ju bara gammla bilar så det är inte värt med 10k i försäkring på en bil som är värd 20k.... men det är klart bara min åsikt. Alpina Power! |
|
|
Jag lägger min röst på den snygga M535-an. Fast`n Loud Turbo Proud. |
|
|
Det vore väl synd att ha en E28 M535 som vinterbil? Det är ju en entusiastbil. Däremot står det en E30 325iM i varenda buske. En sådan kan du ha som vinterbil utan att någon blir ledsen. ___ Gör det med stil eller gör ingenting. |
|
|
J.Lindgren>>>Aldrig haft så bra vinterbil som min M535:a :) Visst,det sliter med vintern,men jag tycker det är bra med "daglig körning" av en maskin så för min del fungerar det bara fint,+ att även bromsarna motioneras dagligen vilket för mig inneburit ytterst få(inga) problem med "kärvande ok o dyl" som kan bli resultatet av för lång "vinterdvala".Kanon med diffbroms också på vinterhalkan(viss aktsamhet/körvana är iofs ej fel pga att "bakvagnskasten"kan bli lite "yviga"). Ok, att jag haft en del rostrep. av div ställen,men det är sådant som man tyvärr får leva med om man som jag kör året om...Jag får nog ändå räknas till "entusiastgänget" trots vinterkörning av "pärlan" :) Mvh Janne. |
|
|
Janne T: Även jag körde min första M535:a en vinter och jag håller med dig om att den var riktigt bra på vintern! Men när man såg bilen totalt täckt av salt och visste att den såg än värre ut under... Då blev man ledsen. Du skriver att du har haft en del rostreparationer på grund av vinterkörningen och det är nog där det sitter. Jag skulle aldrig klara det. Så vill jag inte ha det. ;) För övrigt bodde jag i Umeå i höstas, uppe på Mariehem, men jag såg aldrig en endaste M535:a. Du kanske såg min bil någon gång? ___ Gör det med stil eller gör ingenting. |
|
|
Lindgren>>>Ja,nog såg jag väl en och annan M535:a då,frågan är om det någon gång var din :) Lack? Fälgar? Min är lackad i mörkgrön metallic iaf.. Mvh Janne. |
|
|
Om du nu hade en sådan vagn då vill säga :) Mvh Janne. |
|
|
Jag åkte omkring i en bronzitbeigemetallic (brun/grå/grön) 635 CSi med Giugiarofälgar och bruntonade rutor. ___ Gör det med stil eller gör ingenting. |
|
|
Hmm...har inte lagt den på minnet iaf. Trevlig vagn hur som helst :) Mvh Janne. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.