|
|
|
|---|---|
ricjo |
Hej! Var o provstartade min pärla som står vinterförvarad...har 4 gröna lampor kvar till service men fick se att klockan för bromsvätskebyte lyser..Frågan lyder:Hur nolla endast klockan? En E-39 -00.Bromsvätskan är bytt i höstas....dock ej nollat klockan innan.... Mvh Ricjo |
|
Hej! Det räcker med att lossa minus kabeln på batteriet. Står om detta i instruktionsboken. /Håkan |
|
ricjo |
Tack för ett snabbt svar! Kunde ju börjat med att kolla där.. |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Nja lär nog inte nolla klockan speciellt länge, tiden brukar förkortas med samma tid som batteriet varit borttaget. Möjligen om du ställer bilen länge att det inte kan hålla tidsintervallen kvar. Det står i instruktionsboken att tidsintervallen blir felaktig om batteriet är bortkopplad en längre tid. Så det innebär att om du byter batteri så falerar tidsintervallen och det gör den inte vet jag. Och om jag inte missminner mig så har vi provat den varianten åtskilliga gånger utan resultat. Det går att nolla klockan enbart, med rätt serviceåterställare eller diagnosprogram är din 523 byggd efter 06/2000 och inte har diagnosuttag under huven, så kan du ev göra det med enbart hjälp trippmätarknappen och tändningsnyckeln. ///MVH Hasso Länk |
ricjo |
Hasso! Du en en klippa! Tack! |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.