|
|
|
|---|---|
B.U.F.F. |
Ok, så man går i planer på att byta bort höghuset mot något lite rioligare. Personliga omständigheter har gjort att jag inte behöver en 2.3 ton tung diesel Doris. X5an är en härlig bil men köpt pga mina långa pendelavstånd. Så efter 4 veckor av ihärdigt besökande av olika BMW åf för att byta in Doris mot en M3a eller 330 så kan jag bara säga att jag generellt sett blivit trist behandlad. BMW i stockholm erbjöd mig skambud för bilen, bmw i göteborg likaså... jag förstår att de skall tjäna pengar på mig men att jag skall ta en 95000 värdeminskning på 3 månader tycker jag är lite väl saftigt. En ung herre vid BMW i GBG menade till och med att det är lättare att sälja en M3a som gått som BMW sveriges gamla demobil än att sälja en X5 diesel med 8000 mil på mätare... knappast troligt. Finns det någon som kan rekommendera mig ett namn på en vettig BMW försäljare som inte är okunnig och som har lite servicekänsla. På förhand tack....! |
|
Jag handlar av >Torbjörn Nerle på RS Bil i Växjö. Mycke bra! De har dessutom en M3-03 som du kanske kunde byta mot :) /Johan Min bil: Länk |
|
B.U.F.F. |
Hej igen, Ok, fick nu tag i BMW Växjö och so far so good.... Återstår att se hur resten kommer utspela sig. Lät trevlig på telefon dock... |
|
Hoppas det löser sig BUFF. /Johan Min bil: Länk |
|
bmw750@ |
Kan hålla med ang BMW group gbg..dom har verkligen trist attityd mot oss bmw ägare..förutom Janne i reservdelarna..han e en underbar gubbe som fixar o trixar så att allt funkar.. Alla nyckelkonstnärer borde SKJUTAS! |
|
Kolla även med Kneippbadens bil i Norrköping. Har gjort affärer med dem och det har funkat bra. /330 |
|
|
BUFF Du har mail V8 skapar beroende och äventyrar ditt körkort! Förvaras oåtkomligt för män. § Socialstyrelsen § |
|
|
Jag kan rekommendera Johan Wendin på Bilcentralen i Nacka. "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
|
|
Du har ju inte så långt till Borås och Auto7H, som väl är den senast tillkomna av BMW-återförsäljarna. Har blivit mycket väl bemött där i samband med introduktionen av 1-serien. Dom är säkert intresserade att ta över kunder som normalt skulle gå till BMW Göteborg.... /// Gunnar E. |
|
|
gunnare: Apropå Auto7H, är det samma gäng som tidigare sålde BMW hos Asplunds? /Masten www.z3roadster.net/home_sweden |
|
bmw750@ |
Tretretti: Kneippbadens bil sålde min 750ial som ny... bara lite värdelöst vetande.. Alla nyckelkonstnärer borde SKJUTAS! |
|
Nä, Asplunds finns kvar (i Borås, inte i Torestorp) men säljer numera Sitt-å-trängs samt ett par Ford-produkter. Auto7H är relativt nystartat, vet inte var dom rekryterat säljarna men inte på Asplunds i alla fall. /// Gunnar E. |
|
| Inges Bilservice i Alingsås är OK... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.