|
|
|
|---|---|
|
Jag försöker lufta slavcylindern till min 320i -85. Jag gör enligt konstens alla regler och trampar ner pedalen, släpper försiktigt på nippeln, men ingen olja kommer. Skruva tillbaka nippeln, släpp upp pedalen och nytt försök, samma sak... Då jag gjort detta 10 ggr och vaje gång öppnat nippeln lite till, har jag plötsligt nippeln i handen. Fortfarande kommer det ingen olja! Eftersom jag inte har någon kardan påskruvad lägger jag i en växel och försöker vrida utgående axel från växellådan. Det kan jag göra när pedalen är nedtrykt, men inte då jag släpper upp den. Detta visar att cylindern i alla fall rör sig, va? Detta kan jag göra hur många gånger som helst med nippeln bortmonterad. Fortfarande kommer det ingen olja... Någon som har något bra förslag? Har/kan luftningen i slavcylindern kleggat igen? Går det i så fall att fixa? | |
|
Verkar ju som att du har något stopp i slavcylindern som täpper till luftningshålet. Köp en ny/beg slavcylinder. Dom kostar inte så mycket. ///Jesper -=Svenska E28/E12 Registret=- Besök gärna: Länk om du har en E28/E12 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.