|
|
|
|---|---|
enZzo |
För två dagar sedan hände nåt oväntat. När jag skulle starta bilen, gick den inte igång (strömmen fanns) utan den lät konstigt, precis som när batteriklämmor inte sitter fast ordentligt. Vänder om nyckeln och provar igen. Bilen startar normalt. Kollar klämmor och batteriet. OK. Nu händer det då och då. Vid ett tillfälle, strax efter start, släcktes den autom. klimman. Efter 1 minut gick den igång igen. Det som jag har märkt är att när jag försöker starta bilen och den gör så som jag beskrev utan att vilja starta och snabbt vrider tillbaka nyckeln till 0 så låter det fortfarande som nån kortslutning i kanske 1-2 sek. Kan det vara immobilizern som krånglar (nyckeln)? Databoxen? (Då blir det dyrt!) Har någon haft liknande problem med sin pärla? |
| Är det ett skorrande ljud så låter det som du har för dåligt med ström i batteriet. Pröva ladda batteriet. Om det var startspärren borde den inte starta alls. | |
| Det låter som det är "huvudströmbrytaren" tändningslåset som är glapp; eller så har mek som påverkar tändningsbrytaren i låset börjat att ge upp. Enheten sitter direkt bakom t-låset och finns som utbytesdel. Tändlåset slår ju av strömmen innan immobilizern, den är spärren i systemet, och det är tveksamt att den är problemet. Men allt är ju relativt... | |
enZzo |
Ja, det är skorrande ljud, men bilen verkar ha bra med ström, när man vrider på tändningen så lyser allting med full kraft, likaså stereon. Det som jag också tyckte var konstigt är att den aut. klimman stängde ner sig i 30 sec trots att motorn var igång. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.