|
|
|
|---|---|
| vid vilka intervaller ska man serva en 540 e34? och vad ska göras då? | |
|
Enligt serviceintervallmätaren? Intervallerna är olja, insp 1, olja, insp 2, olja osv.Vad som görs står i serviceboken. |
|
| och om man inte har nån servicebok att kolla i då? vid vilka miltal? | |
|
Hej! När servicen inträffar beror på körsätt (gasfot), kallstart & sträckan. Min 520 har som bäst 3000 mils intervall. Äldre BMW som din har kortare intervall. Vet dock ej hur kort. 1: oljeservice 2: inspektion 1 3: oljeservice 4: inspektion 2 Sedan börjar det om. Min har snart gått 10 000 mil och skall när som helst in på inspektion 2 servicen. Rekomenderar att du köper en servicebok. Då kan du dokumentera den servicen som görs under ditt ägande. Lycka till! |
|
|
540. När det är dags för service släcks de 5 gröna plupparna i din display och en gul tänds. När den gula släcks och den röda tänds är det VERKLIGEN dags för service. Om du inte vet när bilen servades sist och vad som gjordes skulle jag göra en inspektion 2 omgående. Och sedan börja om och serva enligt serviceintervall. |
|
|
I spalten till vänster hittar du Gör-det-själv/Mekartips/Service. Och där har du tabellerna över vad som ska göras! Lycka till! __ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
|
och vad gör man när man ska göra en inspektion 2 då? |
|
|
Hej igen! Läs ovan, se Gör - det - själv /Håkan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.