|
|
|
|---|---|
| Verkar som om mitt relä till dimljusen är glappt, har knappen intryckt och ruckar tar ur relät och sätter dit det inte helt ned och då lyser dem men trycker ner relät och de slocknar och nästa gång stoppar ned det helt och de lyser men sedan slocknar det när jag tänder och släcker ett antal ggr med knappen. Irriterande!!! Hur får man bort själva relä hållaren och kollar kablarna för reläet. någon med bild tack. | |
|
Jag tycker det låter som det är i själva relät är glappt. Prova att byta med något annat relä, om det finns något som är likadant. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Om det är ett delbart relä, så kan du prova att öppna och se så att allt står rätt till. Rengöring av kontaktytor samt reläblecket. Ibland kan man behöva löda om de lödpunkter som finns där också. Reläet är sig självt inte särskilt dyrt, men det är ju alltid trevligt att spara lite flis... elpe300 Bilen: Länk |
|
|
Hej o tack, tänkte precis så att det verkar som om reläet är skumt. Skall byta och testa. |
|
| Är det någon som har nummret på själva reläet (inte BMW original numret som börjar på 6) utan Bosch nummer (börjar på 0 eller 1 ) 10 siffror tror jag? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.