|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| NOG, kan ni vara vänliga och svara på mina frågor? | |
|
Om tanken är att få en bil som går så bra som möjligt men med 316 -91 försäkring etc. och det ska gå att besikta utan för mycket ändringar varje gång så är ju M40B18 (318) enda motorn som ser ut som originalmotorn, Det är ju lika bra att försöka få så mkt volyn som möjligt innan konverteringen. En extra tjock packning typ den som är avsedd för planad topp bör räcka om du inte laddar så mkt., vet inte original kompförhållande här, men du ska inte sänka kompet för mycket, då blir avgasvärdena dåliga när du besiktar bilen med kompressorn demonterad. Pinnbult till toppen är nog inte fel i detta fallet. |
|
svavelvinter |
avgasvärdena e ju ingen sak att få till, häll bara metanol i tanken före besiktning så är det fixat |
|
Ok, Jag funderar på att göra så hära: Köpa en M40B18 (318) Motor. Effekt sänka den på något vis. Installera Kompressor och intercooler. Ladda 0.8? Ta bort Catalysatorn. Vad mer tycker ni man ska göra för att få ut mera drag? Sedan som jag var innepå innan var toppfarten... |
|
|
Inte ska du väl effekt sänka motorn, möjligen kompsänka va? Jag har ingen aning om hur den motorn du pratar om är uppbyggd rent styrmässigt. Men en annan programvara, tändning samt lite extra soppa kanske vore på sin plats när motorn helt plötsligt blir överladdad.. |
|
|
;) kompsänka ja. Jo annan programvara andra spridare och massa soppa ... det är väl det jag ska dona. Det finns ingen som har installerat kompressor i en 318-> ? så man kan få lite tipps? |
|
|
Hör med Enem, skaffa deras katalog och läs på ordentligt FÖRE. Länk |
|
| Har snackat med dom nu och de varkar bara ha kompressor och lite annat ... men men ska snacka mera med dom! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.