|
|
|
|---|---|
| Hej nu har jag en fråga som faktiskt förbryllat mig en stund o de gäller tanken som sitter i bagaget, eller mot ryggstödet så att säga. Är de nån som vet varför den sitter just där o vad den fyller för funktion i de läget??? | |
|
Varför just där, tja det var väl bästa platsen att stoppa in en extratank. Syftet är väl rätt uppenbart. :-) Öka totala tankvolymen till 70 l (55 + 15 l). Om jag inte missuppfattat så fanns denna extratank som valbart tillbehör på tidiga E30 med 55l tank. På M3:an är den standard (dock ej på de riktigt sena versionerna med nya 65l tanken). /G |
|
|
Dessutom är den väldigt svår att fylla ända upp, står till och med i instruktionsboken att det ska vara nästan tom tank för att kunna fylla ända upp... "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
|
|
ok, inte bara jag som har det problemet (att fylla ända upp). |
|
|
Nej, samma problem för mig. Mvh Abbe Dagboken: Länk |
|
|
Rent generellt, som tidigare sagts, är det i nästan omöjligt att fylla fullt om det inte tanken nära tom. Dock har jag märkt att det varierar mellan olika pumpar. Med vissa är lyckas man i princip aldrig tanka fullt och med en annan lyckas jag alltid fylla fullt oavsett hur mycket det är i tanken. Vad orsaken till denna skillnad är vet jag inte. /G |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.