|
|
|
|---|---|
|
Vrålåket vill inte starta. Problemen började med att den sköt avgasknallar en kväll och ville inte varva över 3500 rpm. Men den startade iaf. Dagen där på åkte jag iväg som vanligt på morgonen och när jag skulle parkera den efter 10-15 minuter körning dog den, den gick inte igång när jag försökte starta den. Puttade upp den på parkeringen och gick därifrån. Var borta någon timme och när jag kom tillbaka för att se om den hoppade igång så gjorde den det, men tyvärr la den av igen strax därpå, och nu vill den inte starta alls. Hjälp mig, var ska jag börja leta efter fel? | |
| Hallå, hade samma problem med min 320, jag åkte på att byta tändlägesgivaren, o efter de så spann den som en katt igen, lycka till, hoppas du får igång den. Mvh Jonas | |
|
Hej Jonas Vad kostade den? |
|
|
till min så kostade den 800 på BMW. Ride it like you stole it!! |
|
|
Går bensinpumpen? Nisse |
|
|
låter lite som när min tändlägesgivare gick på min förra 320...kabeln till den givaren går på framsidan av motorn och skall hållas fast med en plastgrunka, jag glömde dock sätta dit denna när jag skruvade ihop motorn igen så kabeln låg lös och slog emot fläktremmen, till sist gick den av och då gick inte bilen särskilt bra :) om det är så att den har gått av så kan du skarva ihop ledarna igen, men den isoleringen som är runtomkring går inte att skarva såvitt jag vet? och detta leder till att tomgången försvinner... :) jag hittade en likadan givare på arons i malmö, så jag fick köra ner dit utan tomgång, vänsterbromsa och i med neutralen vid varje rödljus eller när man behövde stanna :) givaren sitter på bilar med motronic, dvs alla e30 320 och 325 med katt, samt e34 520 och 525 med katt då det är samma motor. Jag hittade en funktionell givare hos arons för 250 kr, då tog jag iofs två, dock såg den ena lite halvdöd ut :) MVH Johan K |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.