AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
643

Min E34 startar inte i garage! Hjälp!

Visa användare
576
ErikBerg
2002tii -75
1802 -73
Detta har hänt två gånger det senaste året, nu hände det igen ikväll:

Jag har haft bilen i varmgarage och inte startat den på ett dygn. När jag skall starta bilen går den inte igång. Motorn går runt, men det hörs bara ett vinande ljud, inte tjoff-tjoff-tjoff som det brukar låta. Man kan tro att startmotorn inte greppar in, men det gör den, fast ljudet är som sagt vinande. Det är som om den inte får tändning, kanske.

Enda sättet att få igång motorn är att gasa fullt och vrida på nyckeln i ½-1 minut. Därefter startar bilen i ett stort avgasmoln. Det känns inte så nyttigt för katalysatorn att starta på det sättet!

Har någon råkat ut för detta? Är det ett bränsle- eller tändningsfel?

Visst låter det skumt!

PS. Det har även hänt en gång när bilen stod utomhus och inte startades på 2-3 dagar. DS.
Låter som att bränslet rinner tillbaks till tanken när den får stå tycker jag.
Mät eller låt en verkstad mäta bränsletryck.
yo
49
yoshy
728iA -96
har haft samma problem dock bara när jag har haft lite soppa i tanken, ungeför som att man fått luft i bränslepumpen lr ngt sådant men nöta på starten några gånger så brukar det lösa sig brukar inte annars ha problem med att få igång den så
Al
331
Alfred
M5 2001
Prova att vrida nyckeln till läget innan startmotorläget, dvs där bensinpumpen sätts igång... gör det ett par 3 gånger och se om den startar efter det.. isåfall är dert som dom säger att bensinen rinnner tillbaka till tanken, leta reda på vart backventilen sitter och ta loss den och provtryck den.
tr
3.660
trucker
CS 3381

R75/7
325IT-06
330XI M-Sport
325 e30 -93

530DX-12 M-Sport
2002T Tii-74
1502Turbo-75
Volvo 264GL-75 export DE
Mustang HT sprint promotion B(GT) -68
Mercury Monteray -56
Tycker det låter som lyftarna hamnar i knasigt läge så kompet uteblir,ta ur bränslerelät om det händer igen o kör starten ett tag.
Har ingen aning varför detta händer ,kanske ett oljebyte hjälper.

mvh/Micke

Länk motorsait

Länk Ny 02sida
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.