|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
lite OT,.. men vad är det för "Köhler moddar" du har i din m3 e30? mvh Peter |
|
|
PSE-R:..i min är det:Länk i den jag kör på filmen så är det andra kammer & mappning e gjord..% evo2 bork..det e väl allt i den + grupp N-chassi |
|
|
Fortfarande inga varvtider? Flåklypa |
|
| Flåklypa:...nää..ingen aning...det spöregnade iallafall..:O) | |
|
Fredric: Nja, för tillfället har jag väl inte mycket mer än min och fars sommarbil i form av en Miata. Måste på med roadsterbågar för att den ska ut på bana men det är inte omöjligt. Dock ska ju vinterbilen bytas så småningom och då får vi se vad som händer. ;) Hur som helst så kommer vi säkerligen synas där nere för om inte annat kommer jag väl stå i depån och böna och be om att få åka med. :D |
|
viobebe |
Härligt att höra ljudet från en varvande S14, det slår det mesta, 6:orna har inget att hämta, när en S14 varvar över 5000 varv då låter det grymmt.Ni vet varför BMW valde en fyra istället för en sexa, för M3:an, just det en fyra varvar mer..... Synd att en hel del monterar en sexa i dessa underbara vagnar |
| Det såg jävligt kul ut trots regnet! | |
|
Viobebe: Vad har du hört att en fyra varvar mer än en sexa? Flåklypa |
|
viobebe |
Flåklypa: det kan väl de flesta räkna ut, bl.a är det mindre friktion i en fyra pga kortare vevaxel, detta påstod även BMW Motorsport när de introducerade M3 E30, har Sport Auto samt Auto Motor und Sport tidningar som bekräftar detta.Det var många som motsatte sig en fyra i M3:an, men när man sopade seger efter seger så gjorde BMW M rätt att stoppa i en 4:a, om inte jag minns fel så varvade dessa maskiner mellan 9-13.000 varv. |
|
Poängen med S14 är inte att den varvar högre utan att den varvar upp snabbare än en sexa. / Mvh Ferenc /// Bavarian Motor Works \\\ Länk |
|
viobebe |
Sorry, det var det jag försökte förklara...... |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.