|
|
|
|---|---|
|
det lyser en gul varninglampa i bilen o instruktionsboken säger "motorstyrning kontaka din bmw-verkstad" Vad kan detta vara???? | |
|
din bil går av någon anledning på nödprogram skulle jag tro. V8 skapar beroende och äventyrar ditt körkort! Förvaras oåtkomligt för män. § Socialstyrelsen § |
|
|
Kan vara många olika orsaker. Lämpligast är att göra en riktig diagnosavläsning av felkoder, då ser man snabbt vad som är fel. Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
OK Tack!!! Får hoppas att det inte är nåt stort fel!! i för sig så lyser den bara vid start och slocknar efter ca:1 minut typ!! aja kom gärna med fler tips!! mvh |
|
|
OK, du säger att den slocknar efter en liten stund? Kan vara lambdasonden som gjort sitt, eller någon temperatursensor. Kan även vara luftmassemätaren, har för mig dom kan trilskas lite och orsaka att motorvarningslampan tänds. I vilket fall som helst går det att läsa av vid endiagnostest vilken komponent som felar, så det bästa är ett besök hos BMW-verkstan! /// Gunnar E. |
|
|
Tjena!! Ringde till bmw idag och han i verkstaden sade att jag skulle köra bilen tills lampan börjar lysa konstant o sen göra diagnostest, ska jag lyssna på honom o vänta? De han säger känns inte rätt!! mvh |
|
|
Känns mycket dyrt! V8 skapar beroende och äventyrar ditt körkort! Förvaras oåtkomligt för män. § Socialstyrelsen § |
|
|
Ring en annan verkstad! /// Gunnar E. |
|
|
hmmm nu har lampan slocknat helt............. vad kan det ha varit?? Ska jag bara strunta i det nu eller ska jag testa den ändå??? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.