AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.073

Felkod på eldrivna vattenpumpen till vämesytemet.

Hu
382
Husse
Bmw 730ia -93 V8
Gjorde en insp 2 själv i mitt garage förra veckan åkte sedan till Bmw verkstaden och ville att dom skulle återställa service indikatorn. Frågade då vad dom ville ha för en komplett datorkörning av ev felkoder samt byte av bakaxeloljan inställning av dimljusen. 1000 kr tot blev svaret vilket var ok tycker jag. efter 1 timme var det klart. Bilen hade en felkod som handlar om den eldrivna vattenpumpen för värmen som tydligen bara V8 modellerna har enl personalen. Men pumpen gick när vid kolla under huven så felkoden försvann vid nollställningen. Är det någon som vet något vad som händer om elpumpen lägger av helt ?. Hitta ingen tråd om denna pump. Värmen på min bil är helt perfekt och har alltid varit. Har kört denna E32 nu i över 2 år utan några problem och är mycket nöjd.

E32 mer för pengarna.
94
2.123
944_Driver
BMW 750iL -95
Skoda Superb -11
996 C4S -03
Pumpen finns väl på alla E32? Sitter tillsammans med värmeventilerna på min iaf. Funktionen verkar vara att den går då man vill ha värme i kupén för att förbättra vattengenomströmningen i värmepacketet.

//Magnus

Paap Reeder
... kostar 2200:-.

MVH /// Paap R
Hu
382
Husse
Bmw 730ia -93 V8
Ok! jag kan ha fattat fel angående "bara mont på V8 E32". Har E34 också sådan pump ?. Vad händer om pumpen stannar blir jag helt utan värme eller försämrad värme typ på tomgång ?.

E32 mer för pengarna.
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Mig veterligen har alla E32 och E34 en pump.

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.