|
|
|
|---|---|
|
Jag håller på och lossar inredningsmattan i min 323ti compact då det smugit sej in lite fukt där... jag har lossat allt jag behöver få loss inkl. förarstol utom gaspedalen, den vill inte lossna...? jag fick ju utan problem loss den från "gasarmen" men det nedre fästet sitter berg hårt....det finns den låsmekanisn man trycker ner på baksidan sen trodde jag det bara skulle vara att lyfta upp det nedre fästet... men icke!? den sitter berghårt? behöver tips omgående... bilen står avställd i sommarstugans garage å jag är bara kvar här några timmar till. tack på förhand! /Jonas | |
|
OBS!!!! Om du har demonterat gaspedalen från golvet är den förbrukad, då låsklacken förstörs! Detta gör att fästet lätt kan lossna när du sedan är ute och kör....obra! Ny gaspedal kostar bara dryga 150kr hos BMW så köp en sådan innan du lossar den som sitter i bilen just nu. Demonteringen sker genom att du trycker in låspiggarna som sitter i fästtungan (den som sitter fast med en led mot gaspedalen) som går ner i golvets styrhylsa. Med en platt skruvmejsel lirkar du sedan upp fästtungan. Angrip pedalfästet rakt framifrån från förarplatsen sett. (dvs. du behöver inte in bakom pedalen) Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
johan b: tack så mkt... ska testa igen! ingen risk att jag använder pedalen igen, den gick av i vecket pedalen-golvfästet då jag brukade lite våld... /Jonas |
|
|
Låspiggarna sitter under tungan som går ut över plaststyrningen i golvet, du skall alltså in mellan tungan på leden och plaststyrningen som är försänkt i golvet. (inte in mellan mattan och plaststyrningen!) Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
vet inte om jag gjorde riktigt som du säger... men nu e den loss iaf... tack! /Jonas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.