|
|
|
|---|---|
|
Funderar på att Croma mina 18" eller lacka med den nya crom färgen, någon som vet vem vart å priser? Länk | |
svavelvinter |
Tjenare! Det är jävulskt svårt att lacka me alsacorp's chrome fx färg, och tror inte det är någon annan än Kristian på stylingkompaniet.com som kan det. Sedan kostar färgen säkert 8000kr /litern, minst. Då är det nog både enklare och billigare att kroma fälgarna. Mvh Stefan |
svavelvinter |
Sen finns det säkert andra lacker men jag tror inte dom sitter kvar, har hört mycket folk som är missnöjda efter lackering av fälgar just i kromlook :( |
| Tjenna,i ditt fall hadde jag nog målat dom i vanlig färg,fick mina 19" mål kromade i helsingborg o gav 4000,det höll i 1månad sen börja det flagna,bara skit o ska du kroma dom riktigt så kostar det så mycket att det inte är värt det. | |
|
hmmm..... FX Crome färgen kostar ca 3900:- /lit Kan rekomendera att använda den PÅ bilen och inte på fälgarna .. det är ju mer en utställnings lack .dvs ganska känslig. bäst du glas blästrar dom och kromar eller lackerar dom éftersom fälgarna är ganska utsatta..kan ju hålla ett tag . men inget jag skulle satsa på alls .. finns ju iofs *billiga importfirmor* som kränger helkromade fälgar ,, för ca 700 kr st *made in kina osv .. snygga o bra grejjer .. vi håller på med en demo bil som ska lackas i gost pearl och fx crome..där vi kommer att använda fx som ett *tillskott på alla detaljer* .. vill inte kasta ut pengar bara för att det ska se vansinnigt extreemt ut .och inte håller i längden ;) vill ju kunna använda bilen oxå / eric |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.