|
|
|
|---|---|
bmw,m3 |
Hej hej! är de lönt att köpa en bil från tyskland för 50-70.000kr är de någon här på forumet som kan hjälpa till med de? kan ingen tyska.! bil som jag är intresserad av är bmw 540 740 750 ev andra också om man kan få något riktigt prisvärt. Mvh |
|
På den första frågan svara jag JA! Om det handlar om att äga den ett tag vill säga, Det kan gå även för att tjäna pengar men risksatsningen ger nog bättre utdelning på aktier i dom flesta fall?! Om det inte vore så att jag i princip köpt en bil redan hade denna 540i E34 6vxl varit den jag först hade intresserat mig för, Ny koppling, Vettig utrustning och helt okej pris förutom att den ser välvårdad ut gör att den kan vara ett bra köp. Länk Mvh Stephan |
|
bmw,m3 |
Hej hej1 jag är bara på jakt efter att köpa en fin bil till mig själv + försöka äga den nått år el, 2 den såg fint ut på bilderna finns en här på börsen som säljer sin bmw 540i 6växlad under jönköpingslän men tycker priset är högt 75000kr har även en annan på g finns också här på börsen 540-93 45000kr men tycker de är lite högt eller? Mvh |
|
bmw,m3; Om miltalet stämmer på den 6växlade så är inte priset speciellt högt, Däremot värdesätter man inte lågt miltal är det bättre att köpa en annan helst med relativt fräsch koppling som den Tyska jag länkade till, Automat rekommenderar jag bara till dom som "måste" ha det, Förtar känslan helt åtminstone för mig, Jag njuter mer i en 735i E32 5vxl än i en 540iA/740iA E32 trots 75hk mindre, Automatversionen bör ha bytt olja i lådan regelbundet eller ha en nyligen renoverad låda för att vara intressant i mina ögon, Den 6växlade bör ha bytt koppling för max 10000mil sedan annars skulle jag kosta på den en ny sådan direkt, För att inte slippa behöva byta även svänghjulet, Som mycket lätt förstörs tack vare den kraftiga motorn.. Dom Tyska priserna är betydligt lägre än dom Svenska för 540 6vxl, Det är inga problem att hitta exemplar under 50tkr som åtminstone ser vettiga ut i annonserna, Det och att jag vill ha godkänd liten regskylt gör att jag importerar ännu ett exemplar, Dessutom är 540 6vxl inte speciellt vanlig så det gör den lätt till den minst svårsålda modellen av motorstarka E34/E32 så vill man bli av med sin är det lätt ordnat. Jag ser ett problem med att bara äga en 6växlad 540 i bara 2år det är det inte många som lyckats med, Dom flesta exemplar stannar länge hos ägarna, Min Svarta kommer jag aldrig sälja till exempel;) Men andra behåller sina länge dom med, Dom flesta som är importerade 97-99 är kvar på sin första ägare eller möjligtvis andra, Inte direkt förvånande men ändå värt att nämna. 45tkr är vad jag räknar med att min andra 96:a kommer att kosta färdig i Sverige, Dock utan sommarhjul, Så då känns det mycket med det priset för en 93:as 540iA, Men det är ju lättare att få bilen kontrollerad och betydligt enklare att kika på den, Än det är för mig så det kan ju vara värt några kronor, Jag tar ju en risk att åka 180mil bort , Är den inte som beskrivet får jag ta mig en weekendsemester i stället och behålla min klassiska Tyska sportbil;) Mvh Stephan |
|
bmw,m3 |
Hej hej igen! De är sant som du skriver hade gärna åkt ner till tyskland själv och köpt en bil men de går ju inte när man ej kan språket. vet du /ni om någon seriös firma som kan leverera bilen till sverige eller kanske någon här på forumet som kan hjälpa till givetvis mot en bra betalning. Mvh |
|
Jag skulle kunna hjälpa dig, Men i dom flesta fall går det bra med Engelska, Han jag köper av har jag förutom den första mailet bara haft kontakt via mail på Engelska, Och övriga tre bilar jag har importerat från firmor har det alltid funnits någon som klarat Engelska, Så jag tror inte Tyska är ett måste annat än i undantagsfall. Mvh Stephan |
|
bmw,m3 |
Jag är nog lite för osäker på att göra en bil affär i tyskland så visst jag är riktigt tacksam för all hjälp jag kan få, vilken är den bästa sidan att gå ut å leta efter bilar tycker du/ni är även intresserad av en bmw 540 e39 kan man få en sådan fin för en rimlig peng? Mvh |
|
Bäst tycker jag www.bmw.de och deras Gebrauchtwagensökning är tyvärr är det ont om objekt i prisklassen under 100tkr, Den här kan kanske vara något Länk även om den kommer att kosta mer än 70tkr färdig i Sverige. Andra länkar men där får man vara mera restriktiv är www.autoscout24.de och www.mobile.de, Bäst är märkeshandlare sämst vimpelfirmor. Mvh Stephan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.