|
|
|
|---|---|
|
Har beställt nya fälgar (Radial Styling 32) 8,5x18 bak med 255/35/18 8x18 fram med 225/40/18 Skall jag välja Michelin eller Dunlop däck ? Ozz | |
Danne W |
Michelin! Absolut Michelin. //Danne W |
Bmwboy |
Kör med dunlom sp9000 och tycker att de är helt ok. |
| Jag kör också med Dunlop sp9000 och är extremt nöjd. Dock ska ju Michelin Pilot Sport vara det i särklass bästa däcket enligt däcksfirmor. Det är så runt och välbalanserat att det ofta inte behövs balansering vid montering. | |
|
Det är just Pilot Sport jag funderar på. Skiljer inte mer än nån 1000-lapp i samanhanget på en komplett uppsättning. Men det är ju drygt en månad innan dom kommer på :-) Ozz |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Michelin om priset är någotlunda likvärdigt. Continental sport conatct 2 är alternativet Uniroyal rainsport2 är ett mycket bra däck bra rundhet och lättbalenserat och brukar var ngt billigare än Michelin. skulle hellre välja det istället för Dunlop. Det satt Dunlop på den Nya 745.an jag såg på BMW. MVH Hasso |
| Hur mycket ungefär kostar Michelin Pilot Sport(225/45,17")? har även hört talas om Pirelli Pzero Rosso som visst ska vara riktigt bra, vad ligger dom på? | |
Gemini__ |
Micke t: Runt 10000:- för en komplett sats 225/45-17, Michelin Pilot Sport... //Tompa |
Gemini__ |
komplett uppsättning menade jag. När jag säger sats brukar jag mena fälgar + däck. Jaja, ni förstår iaf... =) Ha´re! |
|
Michelin Pilot sport, utan tvekan !! Jag har kört mina M-bilar på dem i två år, och medans polarna (som kör lugnare) byter däck för deras är utslitna, lägger jag en lakrits och åker vidare.... Nej, men allvarligt talat, TRE STARKA ANLEDNINGAR ATT VÄLJA MPS : 1. Slitstarka, klarar lite aggresivare körstil. 2. Mönstret, ger mkt bra vattenundanträngnings-egenskaper. 3. Ger ett mycket säkert grepp i sidled, och vid acceleration/inbromsning......+ att det är ett erkänt bra fabrikat, dvs liten förekomst av felgjutna/defekta däck eller däck med varierande kvalitét. Lycka till Philip |
|
|
Hmm, borde kanske tillägga att när jag säger att Michelin är ett erkänt bra fabrikat, menar jag INTE att dunlop inte är det, utan att det finns väldigt många märken där ute som är tveksamma....samt att BMW M-gMbH standardutrustar sina bilar med Pilot Sport... MVH Philip |
|
| Humm...får man lägga in en säljes annons på 4x Michelin 225/45-17" rullat 47.3 mil | |
|
1000 tack för alla bra svar. Till Micke T som undrade vad dom kostar. Komplett hjulsats på fälg Dunlop 27.900 och Michelin 29.200, dom 1300.- som är skillnaden spelar ju inte så stor roll i sammanhanget. Dessutom fick jag 12.000 i inbyte för mina i princip nya (50 mil) 205/17/50. Det lutar nog åt Michelin Pilot sport. NÄR KOMMER VÅREN ??? Ozz |
|
| Om jag jämför dessa båda däck så kan jag säga att michelin däcket har ett bättre torrgrepp, men på blöt vägbana och i regn är dunlop däcket klart bättre. Jag tyckte ofta att jag kanade i svängarna när jag körde på michelin, det gör jag inte med dunlop. Enligt tester i sport auto år 2001 placerade sig pirelli zero rosso som nr 1 contintal som nr 2 dunlop som nr 3 de fick alla betyget mycket bra med små skillnader. som nr 4 med betyget bra placerade sig michelin pilot sx. Då har man gett alla dicipliner samma vikt och uppvärderar inte "blöta" egenskaper som svenska tidningar ofta gör. | |
|
Hur är det med Bridgestone S-02..?..har nyligen skaffat 16" Alpina-fälgar med såna på...Nån som har kört med såna? vore kul att höra synpunkter... 7900rpm |
|
|
Att: Chris. Hur många pengar för däcken? jocke_trygg@hotmail.com |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.