|
|
|
|---|---|
gossen |
Húa f_n ska men få av länkarmsbussningarna från länkaramen??! Det sitter fast så in i helv_te..... Tacksam för förslag.. mvh Björn |
| Ett tips kan ju vara att pressa ur den. Fast det kan ju hända att man får gå till en verkstad med rätt utrustning. | |
|
Jag använde mig av en kombination av borrmaskin(borrade rakt ner i gummit på några ställen) och varmluftspistol samt hammare. Med lite envishet och våld så går det! ;) när du ska montera på dom nya bussningarna så kan det vara en idé att lägga in dom i frysen före, då krymper gummit och går lättare att pressa i länkarmen igen(lite diskmedel brukar också underlätta).(detta gäller även silentblocken) Mvh Micke t/ 328-96 520-92(till salu!) B6 3,5-89 |
|
kamber |
hahah!! vilket helveta jag hade med att byta dem ! uhhh.... det vill jag inte göra om!.... VÅLD bara.... ta en kofot o pressa så hårt du kan neråt.... då menar jag riktigt riktigt hårt... sen om du har tur så får du med metalen som sitter i mitten av gummit... om inte får du såga den i mitten se hammra ner den på nåt sätt(ett jävla jobb) jag hade tur på ena sidan o fick lås den med metalen fast den andra sidan fick jag såga i lite sen hammra... men iför sig så kan du sprutta lite 55:an... å låta det stå ett tag så går det lättare av... sen med att pressa in dem nya bussningarna så får du ha en press eller nåt... olja bussningen runt om lite glider lättare in.... /Bujachaka.... B M W 318 -86 E30..... |
frazze |
Kamber: Du har väl satt dit "länkarmbussningen" rätt... Om du kollar på länkarmen så finns där en liten pil... precis intill hålet..där bussningen skall sitta....om du sedan kollat på länkarmsbussningen (Under) så finns Där en liten punkt...den punkten skall stå mittemot Pilen på länkarmen..när du monterar dit bussningen.... Annars lär du få stora problem...armen rör sig i fel Riktning....inte bra alls.. //God Jul frazze |
gossen |
tack för era svar, då är det bara till att börja slita!! mvh Gossen |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.