|
Sida 4 av 4
|
|
|---|---|
Philly |
nej 325 insug är ju ett måste! har sökt i www.lagerbasen.se (tror jag) hittade inget! vart köper man dem, om man inte hittar på skroten? BMW |
|
Jag hade en 320 innan min m3, skötte dom lika bra med service och allt, har räknat ut att totalt sett så är m3:an 1000kr/dyrare per år att äga. Jag har/hade båda bilarna i 2år. Så jag förstår absolut inte vad ni snackar om. MEN går något sönder så blir det lite dyrare med m3... MVH |
|
|
Pelle, med en försäkringspremie på 49424:- /år som Philly skulle få så kan man snabbt räkna ut att det nog skiljer en hel del bara där. Mina M-bilar har inte heller varit dyra i underhåll och drift (förutom försäkringen + däck). Mest beroende på att jag skruvar själv och att man haft "tur" att inget allvarligt inträffat. Rasslar det till under huven på M3:an så är det inte så roligt längre. E36:orna börjar bli lite till åren så saker kan hända om man har otur. Tycker det låter som 328 skulle passa Philly bäst. |
|
| Vad kostar en 328 att försäkra för philly då, jag är inte säker att det skiljer så mycket. | |
|
mycket vill ha mer.. är du nöjd med 328:an och tycker att den går bra så börjar du ändå tänka, fan M3:an den går ju ännu bättre.. skulle va kul å ha en sån ändå!... Inte säkert att du kommer att tycka så men sån är jag iaf, och många andra skulle jag tro! BMDoubleVMthree Din dröm - min vardag |
|
|
Kollade försäkringspremier m3/328 på if, som inte är billiga. Jag är 22år. M3 25000kr 328 15000kr Kör man halvår blir m3:an 5000kr dyrare/år, inte så farligt tycker jag. Och letar man ett tag så kanske det blir billigare. Ett tips är sockenbolagen som är betydligt billigare. |
|
|
Köp en Alpina b3, perfekt kompromiss! Billigare ägande (överlag) samt tillräcklig prestanda. 3,2 = 4 hundradelar slöare än m3 --> 100km/h |
|
Philly |
blir 328! BMW |
| Halå, är själv funderat myket på 328 och M3 men det finns ju Alpina B3. Vad tyker ni om den? 97.a med 265hk. Verkar ha bra bränsleekonomi, läste att de dara 0.8/m om man inet gasar gela tiden :) Den är ju en trimmad 328:a egentligen som är väl på samma nivå som M3 i prestanda och väghållning, eller har jag fel? | |
Philly |
iaf så har jag M3 nu ///M Powa |
BMW_M3 |
jag har 328 o den tyckte jag va rolig bara dom första 3 veckorna. tänker nu på om man ska byta till en 330 eller en m3.men men får se va det blir. men en BMW BLIR DET |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.