AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
5.352

328 eller M3?

Sida 4 av 4
Philly
nej 325 insug är ju ett måste!

har sökt i www.lagerbasen.se (tror jag) hittade inget!

vart köper man dem, om man inte hittar på skroten?

BMW
Pe
627
Pelle
Z3M roadster
328 Coupe
Jag hade en 320 innan min m3, skötte dom lika bra med service och allt, har räknat ut att totalt sett så är m3:an 1000kr/dyrare per år att äga. Jag har/hade båda bilarna i 2år. Så jag förstår absolut inte vad ni snackar om. MEN går något sönder så blir det lite dyrare med m3...

MVH
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Pelle, med en försäkringspremie på 49424:- /år som Philly skulle få så kan man snabbt räkna ut att det nog skiljer en hel del bara där.

Mina M-bilar har inte heller varit dyra i underhåll och drift (förutom försäkringen + däck). Mest beroende på att jag skruvar själv och att man haft "tur" att inget allvarligt inträffat. Rasslar det till under huven på M3:an så är det inte så roligt längre. E36:orna börjar bli lite till åren så saker kan hända om man har otur.

Tycker det låter som 328 skulle passa Philly bäst.
Pe
627
Pelle
Z3M roadster
328 Coupe
Vad kostar en 328 att försäkra för philly då, jag är inte säker att det skiljer så mycket.
Visa användare
758
bilfreak
Z3 Coupé
mycket vill ha mer.. är du nöjd med 328:an och tycker att den går bra så börjar du ändå tänka, fan M3:an den går ju ännu bättre.. skulle va kul å ha en sån ändå!...

Inte säkert att du kommer att tycka så men sån är jag iaf, och många andra skulle jag tro!

BMDoubleVMthree Din dröm - min vardag

Pe
627
Pelle
Z3M roadster
328 Coupe
Kollade försäkringspremier m3/328 på if, som inte är billiga. Jag är 22år.

M3 25000kr
328 15000kr

Kör man halvår blir m3:an 5000kr dyrare/år, inte så farligt tycker jag. Och letar man ett tag så kanske det blir billigare. Ett tips är sockenbolagen som är betydligt billigare.
Köp en Alpina b3, perfekt kompromiss!
Billigare ägande (överlag) samt tillräcklig prestanda.
3,2 = 4 hundradelar slöare än m3 --> 100km/h
Philly
blir 328!

BMW
Halå, är själv funderat myket på 328 och M3 men det finns ju Alpina B3. Vad tyker ni om den? 97.a med 265hk. Verkar ha bra bränsleekonomi, läste att de dara 0.8/m om man inet gasar gela tiden :) Den är ju en trimmad 328:a egentligen som är väl på samma nivå som M3 i prestanda och väghållning, eller har jag fel?
Philly
iaf så har jag M3 nu

///M Powa
BMW_M3
jag har 328 o den tyckte jag va rolig bara dom första 3 veckorna. tänker nu på om man ska byta till en 330 eller en m3.men men får se va det blir. men en BMW BLIR DET
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.