|
Sida 3 av 4
|
|
|---|---|
Philly |
haha, ja det finns ju en sån topic! BMW |
| Kör trafikförsäkrat så det är lugnt och har gjort det i 5 år nu.. tror inte försäkrningsbolaget har något emot det då. Har kollat helförsäkring för kul skull och dom skulle ha ca 9800:- helår.. Bor på landet och Skadefri i 20 år, boende mm. försäkrat hos länsörsäkringar. | |
|
Vem betalar 50 lök om året för att försäkra en bil som kostar 100000:-????? Gör du det Björn? I sådana fall måste jag säga att du är korkad. Hur ofta använder man försäkringen föresten. Ne, kör trafikförsäkrat om det blir för dyrt. MVH: Henrik ///M3 |
|
Philly |
borde man inte ha hel på en M3? BMW |
| Man använder försäkringen, tro mig! Har blivit av med en M5 som användes som flyktbil i ett rån, kört på en hare på motorvägen och blivit av med fälgar. Ganska jobbigt om man bara haft trafik då... | |
|
M3_LOVER, tråkig ton du har! Nej jag betalar inte 50.000 om året för en bilförsäkring, då skulle jag med hellre köra enbart trafik (har själv föreslagit detta i en annan tråd). Jag har/haft mina M-bilar helförsäkrade efter att ha jobbat upp full bonus och betalar helt rimliga pengar i försäkring. Skulle heller aldrig försäkra min M-bil på morsan, den försäkringen är inte mycket värd om det händer något om f-bolaget börjar forska lite. Philly, jag skulle rekomendera dig att kanske titta på Alpina som ett alternativ. Dessa bilar är inte omöjliga att entusiastförsäkra om du kan leva med de begränsningar detta medför. (max 500 mil, garage, annan bruksbil mm) |
|
Philly |
nej, för "fin/exlusiv"... vill ha en lagom snabb, snygg, busbil ;) blir nog en 328M... jag faller på ekonomin när det gäller M3an... men någon gång SKA jag ha en, nu ska jag kolla på High Chaparall :D BMW |
|
Björn: Tråkig och tråkig. Menade inte så tråkigt som det lät, var mer en fråga...men ok...Jag tycker det beror lite på faktiskt. Kör man som ett jävla svin hela tiden(olyckor kan ju givetvis hända ändå) och att man inte bor hemma...DÅ är det kanske inte så smart....även när man type har fått körkort nyss.... Men nje...jag ska inte skriva mer om det där.....folk får ju iaf göra som DOM vill..inte sant? Föresten...min vinter bil...volvo 740gle -84. Kostar 5000:- BARA trafik på mig....jag köpte bilen för 5000:- och lägger inte ut några pengar f.ö på den...inte fan är det rimligt. Jag är lite klyven när det gäller sånt där.... MVH: Henrik ///M3 |
|
|
Ojdå, 5000:- för en trafikförsäkrad Volvo. Tror jag gav runt 6000:- om året, helförsäkrat, då jag åkte M3e36, i slutet på 1900-talet ;) |
|
|
Philly: En 328 med m-paket är ett mkt gott val, jag har haft båda och måste säga att den sekunden upp till hundra kostar bra med flis. Skillnaden på bilarna är inte så vulgär som alla säger, en 328 har bra bromsar (eller rättare sagt har M3:an inte bra bromsar för sin prestanda), den har ett väldigt trevligt chassie (m-chassiet då), stolarna e kalas (sportstolarna då) och 2,8:an är en riktig liten juvel till maskin. Jag började med en 328 coupé, hade den ett och ett halvt år. Bytade till en M3 GT (mest för att jag blev BMW-frälst och inte för prestandaskillnaden) och den hade jag lika länge, köpte den jag har nu och har jag... haha åsså haft lika länge. Köpte denna lite för att komma från M3-träsket och Z3M är fantastisk, men det hör inte hit. Vad jag vill komma till är att jag kommer under våren att byta till ett dyrare boende och överväger igen då 328/M3 och där faller M3:an på sitt pris och "bruksbilsvärde". Även om man köper en gammal bil och servar den själv är ju bara oljan på ett byte 1000:- ...dubbla försäkringspremier... många bäckar små som ni vet. Börja med en 328, kör av dej det värsta och byt sen till en M-bil om du känner att 328:an inte räcker och att du har råd. Det kommer jag att göra. Igen. Ny hemsa, i betastadie: Länk |
|
Philly |
328-johan, ja, du har övertygat mig :D ska iaf vänta tills maj och köpa, måste ju spara till allt "lull-lull" som ska på bilen me =) BMW |
| Fan 328-Johan nu blir man ju sugen att köpa 328 igen.... inte bra ;) | |
|
Jag vet inte hur andras bromsar är...mer jag tycker bromsarna på min M3:a är sjukt bra.. Det handlar ju inte om nån sekund fortare upp till 100 enligt mig, allt är ju så annorlunda.....Man ska nog inte köpa m3 BARA för prestandan...då finns det billigare altenativ om man vil ha bra tider. MVH: Henrik ///M3 |
|
|
Johan: Sant att det bara skiljer dryga sekunden till 100.. Men säg så här: En 328 passerar mig i 100 knyck, jag startar från 0 och är endå snabbare upp till 200 med ett par sekunders marginal ;) Men jag gillar 328 skarpt, skön motor med bottenvrid! Mvh Per |
|
|
Är dom såå jävla slöa...?? Ja, när du säger det så......det är nog M3:orna som är snabba. Det skulle ha lite lite mer effekt 328:an tycker jag. Type 230hk. Så den matchar alla andra bilar i 200hk+ klassen. Impreza S2 Calibra Turbo T5 9000 aero osv osv. MVH: Henrik ///M3 |
|
|
Kanske bara skiljer 1 sekund upp till hundra och det låter inte så mycket men i ryggstödet känns en ganska stor skillnad mellan 328 och M3. P3r:s beskrivning kanske säger mer. Därmed inte sagt att 328:an är slö och tråkig. Min nästa bruksbil blir nog en 328/330 e46. Håller med M3_LOVER, om att är man bara ute efter att ta sig från 0-100 så snabbt som möjligt så kan man göra det på ett mycket billigare sätt. Kolla tex Tonys Sierra/SAAB som figurerat bla på detta forum. |
|
Philly |
lyssna nu här gossar! har ju sålt min räjser nu ;) (SlöSexTon) säg att ni kör en 328 i 100km/h och kör om en bil? trycker det på? känns det i ryggmärgen? har åkt 328, aldrig kört, men så jävla slöa är dem väl inte? sportavgas, rejäl avskärming av filter, 325insug, ja, då har man iaf 200+ BMW |
| Lägger du i 3:an i hundra och stämplar så trycker det på, inte som en m3:a, men det skjuter i väg rätt bra. Provkör en så blir du nog inte besviken. Om du tyckte din 316 gick bra så får du nog ta med ett par extra kalsonger när du sätter dig i 328:an ; ) | |
Philly |
hehe, min slösexton käkade m3or till frukost! BMW |
|
Med tanke på de låga ägandekostnader du får med 328:an jämfört med en M3 , så är kraften mer än väl. Om du mot förmodan efter att ha ägt en 316 fortfarande tycker att den är slö, byta insug till 325 eller liknande. Du lär inte bli missnöjd! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.