AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
569

M3 E46 sittkomfort fram...

Är det mer än mig som tycker att sätena fram är obekväma? jag tycker de gör att man svankar med ryggen alldeles för mkt sas. Även som jag sänker svankstödet till max sitter man konstigt. Flera personer säger samma sak när de provar mina säten. Ska det verkligen vara så? kan ju knappast vara fel på just mina stolar? ;)

sätter man sig i min gamla S70R sitter man ju som i en fotölj, oerhört mkt mer bekvämt men ändå "fast".

Ngn som provsuttit CSL:ns säten? obekväma längre tid?

Det tog mig ganska lång tid att hitta rätt inställning men nu känns de väldigt bra. För mig så blev det bättre med mindre lutning på sittdynan och kortare längd på stödet under låren. Så det är inte säkert att det beror bara på svankstödet. Jag har nästan ingen luft i svankstödet nu.

Jag kan inte sitta speciellt lång tid i CSL stolarna. Det är något konstigt med dem som gör att jag får kramp i övre ryggen efter en kort tid. Man sitter ganska upprätt som man ska och har bra stöd i sidled. Men vinkeln på ryggstödet passar inte mig och skuldrorna trycks framåt istället för att ha stöd i sidled.

Trots att CSL stolarna är ganska lika Recaro Pole Position så passar de mig mycket bättre.

/RS2
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.