|
|
|
|---|---|
|
hej jag har haft de här problemet för ca 3 veckor sen jag lämna in den på molinbil och dem kom fram till att det som lät som en geting i motorn va bränslereglatorn??ok så den byttes gick på 2400kr med jobb.nu igår kom ljudet tillbaka bara på morgonen hitills förut lät det då o då och blev värre så nu börjas det igen vad ska jag göra har jag rätt att få bilen lagad igen utan att betala?visst har man garati jag har kvar kvitto. bränslereglatorn är ju ny?kan det ha o göra med att det är kallt på morgon?jag vill få bort de här getingljudet låter inte bra har nån varit med om detta? mvh jocke besviken! | |
|
Det har varit problem med ljud från bränsleledningarna och regulatorn på M50-motorerna. Lösningen ska vara att byta regulator mot en Bosch-regulator med BMW part # 13 53 1 726 385. Du kan ju kolla vad det är de satte dit när de bytte, detta är ett känt problem som en aukt. BMW-vwerkstad ska känna till. |
|
| hej tack för ditt svar men vad gör att detta problem uppstår?jag har en bosch regularor med samma siffrer i nu?tycker dem borde hålla mer en 3veckor?kan jag köra på eller är det risk för att nått går sönder?vill inte höra getingjäveln nå mer jag ska ringa molinbil o höra vad dem har att säga om de här.....mvh tack till alla på autopower | |
|
Har du bytt bränslefilter? Fick en idé om att kanske dåligt flöde genom det kan ställa till det. Antingen störa funktionen i regulatorn eller att pumpen som då går tungt ger vibrationer som flyttas till rören genom tryckstötar i bränslet? Verkligen lösa spekulationer, men filtret kan ju vara bra att byta ändå. |
|
|
Kanske också läge att blåsa i returröret med tryckluft och kolla att det inte är tätt? Kanske också att köra ut lite bränsle med lossad matarslang vid motorn så att det blir lite flöde så att ev. skit följer med ut, kan ju vara bra att testa både före filtret och vid motorn. |
|
| är det lätt att byta bränslefilter i bmw 325 e36 sitter den i pumpen föresten vart sitter pumpen?.... | |
|
pumpen sitter i tanken.. där är ioförsig nåt slags filter men det är troligtvis filtret fram på höger sida vid topedväggen sitter lite trångt till så se till att du får upp bilen ordenligt annars lätt att byta Lycka till Bimmer |
|
|
Hej i gen det skall vara på vänstersida fram ursäkta Bimmer |
|
| tack för allt grabbar...... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.