AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
813

Konstigt ljud från motorn!

Magooza
Hej!

Va ute o körde en sväng idag, bilen lät o gick precis som vanligt, men sen lite senare på kvällen när jag va ute en sväng och hade kört några mil, så började den plötsligt låta väldigt konstigt.
Det är något surrande pipande ljud från motorhuven.
Jag som inte kan ej smack om bilar, har förstås ingen anning vad det är, så är det någon som tro sig veta vad det kan vara?
Hade varit hjärtligt tacksam.

mvh. Magooza
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Vi behöver nog en lite bättre beskrivning än så.... hur uppstod ljudet? isamband med vad? Hur låter det? surrande och pipande kanske inte är jättebeskrivande.

V8 skapar beroende och äventyrar ditt körkort!
Förvaras oåtkomligt för män. § Socialstyrelsen §
Magooza
Ljudet bara kom när jag va ute och körde, låg på en 70 väg, och plötsligt så kom det.
Vet inte hur jag ska förklara det :<
låter det som en geting så är det bränsleregulatorn jag har har det problemet på min låter även bilen när du står på tomgången?
är det ingen rem effter som att det skriker??
Magooza
Det är så att när jag stannade och stängde av bilen, o sen startade igen, så lät den som vanligt, men efter en 2-3 minuters körning så kom det konstiga ljudet igen.

Va nyss ute och körde igen, och då hörde jag inget ljud, körde inte så långt iofs.
Men det är väldigt skumt
Provade du slå av värmepaketet? Försvann ljudet?
TobbeBMW
Garanterat något spännhjul till fläktremmen som är lite smörjtorrt, prova att spraya lite teflonspray på lagren till dom så borde det försvinna, jag har haft det problemet.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.