|
|
|
|---|---|
|
Hade men 323 Ci -00 inne på 5000 mila service hos bilcentralen Segeltorp och då bytte dom samtidigt bromsvätska i bilen. Efteråt tyckte jag pedalen var sladdrig och det kändes som om bromssystemet inte var luftat ordentligt. Sagt och gjort så klagade jag och bilen har nu varit inne 3 ggr (!!!) på luftning och nu säger dom att dom tycker det är normalt men jag tycker pedalen tar längre ner och har inte samma disktinka känsla som tidigare. Nån som råkat ut för något liknande? Kan det vara något annat? Känns inte som någon vits att återigen lämna den till Bilcentralen iaf... // Jim Profit | |
|
vet du hur dem har luftat bromsarna alltså vilken teknik...har dem haft ett hjälpmedel eller har dem gjort som man brukar...pumpa upp tryck mm har dem gjort det sist nämnda så kan dem ha gjort ett fel...när killen som suttit i bilen och skött bromspedalen...han kan ha tryck den i botten vid luftnings tillfället då finns det risk för att packningarna i bromsservon har blivit repiga eller slitna utav detta därav kan det kännas lite svampig i pedalen... om dem har gjort på detta sättet vill säga... Bara det bästa, åt det bästa BMW CS #5075 |
|
bole |
Jag har råkat ut för detta...det är bara att lufta bromsarna ordentligt...(har redan startat en tråd om detta) trodde att det var huvudbromscylindern osv osv..detta hände efter att jag bytt bromsklossar fram...det är som sagt bara att göra en ordentlig lyftning thats all.lycka till |
|
Vad jag förstått så har de använt någon slags maskin för detta. Bole>> De sa samma sak till mig - då kan det bara vara huvudbromscylindern. Jag är skeptiskt till det. Skall man ge sig på att göra en luftning till kanske.. Jag ser dock ingen anledning att lämna bilen till Bilcentralen Segeltorp mer iaf, kanske borde höra med den Huddinge (Motorteknik?) firma som servar BMW... Nån som vet vad det kostar ungefär att lufta bromsarna? // Jim Profit |
|
bole |
Jim Profit behövs inge maskin..räcker att man suger ut d mesta me tryckluft finns anordningar för detta hos de flesta bilmek... Jag tror de vill tjäna pengar på dig...det du måste göra är göra ORDENTLIG luftning o ja tror d lär funka... och VAR skeptisk sök efter "huvudbromscylindern" och du lär hitta min tråd åxå...behövde EJ byta (är ganska dyrt) ba luftade ordentligt --- Min: Länk Länk |
bole |
JimProfit annars kan jag fråga min goda vän (som för övrigt jobbar på en av SAAB/Opel verkstäder i Stockholms innerstad) att göra det åt dig han blir jo glad o göra lite jobb "vid sidan om". Samma kille som luftade mina bromsar. Det är oftast i samband med dålig luftning som detta händer. Min bromspedal kändes väldigt mjuk o det gick för långt ner helt enkelt. Det gick o bromsa men inte med 100% effekt. Luftade bromsarna 1 gång till fyllde på ordentligt med bromsvätska och nu är jag jättenöjd. MvH --- Min: Länk Länk |
|
bole>> Det låter mkt intressant. Vet du hur mkt han vill ha för det? Du får gärna maila mig ditt telnr etc så kan vi höras angående detta. jimmyprofit@spray.se // Jim Profit |
|
bole |
mejlat dig --- Min: Länk Länk |
bole |
gick d bra idag? Jag höll på o mecka me bilen där inne så vi hann inte träffas tyvärr --- Min: Länk Länk |
|
Jag undrar om ni vet hur det gå till när man byter broms vätska. Ni tror väl inte att det sitter en kille och pumpar me pedalen.Jag kan nog med säkerhet säga att det inte beror på bromsvätske bytet. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.