|
|
|
|---|---|
|
Har tittat på en vagn som jag skulle vilja ha ett troligt slutpris på: -Nyimport (kom till Sverige nu i veckan) -9.500 mil (ska kollas) -Servicebok (ska kollas) -Mörkblå metallic -Ljusgrå tyginredning -Sportstolar m. elstyrning och stolsvärme -Navi/TV -Telefon (vet ej om det är GSM eller D-Netz) -M-multiratt -Integrerade barnstolar -Xenonljus -Rails -Klima med AUC, Standluftung och restvärme -Steptronic -Elratt -Taklucka -Rökarpaket Skicket är genomsnittligt med lite skitig inredning, stenskott i fronten och dimmiga lyktglas fram. Jag är ganska säker på att miltalet är "justerat", men eftersom jag ännu inte sett serviceboken eller börjat kolla noga så får vi förutsätta att 9.500 mil är det korrekta. Finns det några särskilda fallgropar på -99:orna? Har för mig att jag hört något om något problem med elektroniken som dök upp på just -99 års modell...? | |
| Ska tillägga att bilen går som den ska i motor och låda samt att det mesta känns tajt och bra efter en kort provtur. Bromsskivorna verkar lite tveksamma, men det finns inga vibrationer vid acceleration eller inbromsning. | |
| Trligt slutpris 120.000 | |
|
Såg inte att det var nyimport samt tveksamt miltal. Dessutom inget skinn. 105.000-110.000:- |
|
|
Håller med om LME:s värdering. /Simon |
|
|
Om mätaren inte är skruvad och allt i sin ordning så är väl 110.000 okay som slutpris (trots att den saknar det magiska schiinnnet), men om den är skruvad rycker jag bort minst 20 tusen från värderingen... plus att jag aldrig skulle köpa den isåfall. Det är alltid gratis ost i råttfällan... |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Liste du har mejl ///MVH Hasso Länk |
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
det är väl tyget som drar ner värdet, men med 9500 riktiga mil så är värdet åtminstone 145'. Jag sålde min mycket välutrustade (navi/glaslucka/CD-vxl/elstolar/skinn/sportchassi/17"/multiratt/telefon mm) 528iAT -00 med 14000 ärliga och uppkollade mil på mätaren för 157' i november, och skillnaden i pris för skinn och en årsmodell nyare uppvägs nästan av värdet av 4500 mil (= c:a 10.000 kr). 110' skulle bilen försvinna för på under en vecka med den utrustningen, så det är alldeles för lågt värderat enligt min mening. men jag är ju kategorisk när det gäller skruvade bilar, i mina ögon saknar de värde eftersom jag aldrig i helvete skulle köpa en sådan. du har ingen aning vad som väntar runt hörnet, det kan vara alltifrån motorhaveri till renovering av samtliga slitdelar. om den är skruvad tror jag knappast den går som den ska i motor och låda, för du känner skillnad i hur en 9000-milare växlar mot en 25000-milare. så om den är skruvad, lägg ner den, betala 20-30000 kr till och få en bil som är ärlig och som du blir nöjd med i det långa loppet. mvh Johan |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.