|
|
|
|---|---|
| Jag tänkte ge mig på att fixa till förardörrlåset som strular någon dag nu. Ett av problemen är att dom små metallbitarna som sitter i kolven är slitna och inte matchar nyckeln längre. Det känns inge vidare att behöva gå till BMW och betala dyrt för dessa småbitar så min fråga är om det går att få fatt i på annan väg eller om någon t.o.m har sådant över från en låsrenovering? | |
|
De metallbitarna är ju anpassade efter din nyckel så det är nog bara att beställa nytt via din nyckelkod, alternativt byta och ta dem från passagerarsidan och låta den sidan vara ur funktion... mvh, Magnus. |
|
|
Metallbitarna är numrerade, så en bunt med några olika så skall det nog gå fint att testa sig fram. Som det är nu stämmer ingen av dom om man har dom i "rätt" ordning. Flyttar jag runt dom går det att få några att stämma. Inte omöjligt att nyckeln är sleten också så att nyckelkoden inte stämmer helt heller. Vill inte ta från passagerarsidan för det är alltid bra att ha iaf ett lås som garanterat funkar, det är trots allt mycket mindre använt. Jag vill av snålhet inte beställa nytt från BMW ;) Därför ställer jag mitt hopp till att nån har sånt liggandes, d.v.s. endast metallbitarna, eller vet var man kan få fatt i dom billigt. |
|
|
Har du kollat vad bitarna kostar på BMW? Du kan ju köpa ett fjärrlarm, så slipper du använda nyckeln. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Har faktiskt inte kollat priserna hos BMW men rent spontant känns det som om det kostar flera hundra för dom metallbitarna om man ens kan köpa dom löst utan kolv o.s.v. Får ta och slå dom en signal på måndag och höra. Fjärrlarm är inte aktuellt på den bilen, den står i ett kameraövervakat varmgarage. [Snålmode: ON] Dessutom lägger jag inte ut mer än nödvändigt på den. [Snålmode: OFF] |
|
|
Nr 24, kostar kanske drygt 300 kr: Länk Glöm inte att tid är pengar! Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
hallå jag har en fråga angående dörrlåsen på e34. * passar låset från höger dörr även på vänstra dörren? jag har en stöldskadad 520 hemma, men har dok bara lås från högerdörrar att tillgå med. Bmw följer inte utveklingen.. Bmw leder den! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.