|
|
|
|---|---|
|
Har precis köpt en X5:a 4,4 -01 svensksåld, jag har letat under huven efter kontakten där man kopplar in återställningsgrunkan för serviceindikatorn men hittar den inte, den finns med när man tittar på översiktsbilden i instruktionsboken men inte i verkligheten.....? har dom flyttad på den???....någon som vet?! | |
|
01:or har väl den s.k. OBD II-anslutningen? Borde sitta inne i kupen, ovanför förarens vänstra fot ungefär. /// Gunnar E. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Behövs förmodligen ingen serviceåterställare på X5 heller ?? åtminstone inte på E39 och E46 från- 01. Trippmätarknappen och tändningsnycklen används. Har du ett fack förvarningfack vid vänstra knät, så kan du ev hittat OBD uttaget där ?? E39 sitter det där. ///MVH Hasso Länk |
|
OK! ett sådant uttag har jag.....men kan jag återställa indikatorn med trippmätarknappen och tändningsnycklen....hur? och med vilken procedur sker detta?? |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Länk Så här ska det visst fungera, har inte testat själv, men i div manualer och diagnosprogram finns det beskrivet. ///MVH Hasso Länk |
|
Tack!...jag kubbar ut till bilen och provar........ |
|
|
De funkade.......................fett grymt!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.