|
|
|
|---|---|
|
tjena!! ska montera sidokjolar på min e30(touring kjolar) nån som har en punktlista hur man gör:P | |
|
Undrar jag oxå...hur fasen får man fast Kjolar igenligen?? nu när snön börjar tyna bort ska jag kasta på mina..dom är ännu på lackning hur men får man på dom?? skruva rakt in i plåten låter lite väl men?!?!?! ///Dont Force Me i Can Explode\\\ |
|
|
Oj oj oj... Hoppas du har passat in dina kjolar inann du skickade dom till lackeringen! 1.Först måste du passa in kjolarna, slipa lite här och där så dom sitter som dom ska mot "karossen" 2.Tejpa upp dom provisoriskt tex, och borra hål på insidan av hjulhusen 2st hål i vardera ände av kjolarna! 3. Nu när du har passat in kjolarna, är det dags att skicka dom till lackering! 4. Du har fått tillbaka kjolarna från lackeringen, skruva upp dom genom hålen du tillverkat i båda ändorna av kjolen i hjulhusen. Sedan kan du även limma kanterna av kjolen med sikaflex lim mot karossen om du vill! (rekommenderas) Dvs täta kjolarna från en massa damm o annat skräp som kan krypa in genom små springor! kan börja rosta lätt då det samlas mkt smuts mellan kjolarna och karossen! OBS detta gäller kjolar som täcker orginal "trösklar"... Så har jag fått det förklarat för mig att man gör! Finns säkert andra sätt oxo, men så ska ajg montera på mina kjolar för bästa resultat! =) Lycka till Shake That Ass |
|
|
tänkte inte på att passa in dom eftersom dom är orginal (M-thec) och SKA passa...men kanske smart å göra ändå..aja gjort är gjort...vart kan man hitta sånt lim då? ///Dont Force Me i Can Explode\\\ |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.