|
|
|
|---|---|
bmw750@ |
har fått en läcka av bensin strax framför bakhjulet på förarsidan..kan inte se så mkt när ja lägger mig o kollar.. har ngn en bild på hur det ser ut under o bakom hjulet upp mot tanken..finns det massa slangar där eller e det bara rör...vad kan läcka??rör?ledning?tanken? ngn som haft liknanade problem?? en 750 iAL 88\89 vad låter om natten??jo alla som sover dåligt för att dom inte har en bmw |
|
Jag har en E38 som hade liknande symptom strax före nyår, och då diskuterades detta och jag fick en del tips på tråden: Länk Sedan dess har problemet inte återkommmit för mig, så jag blev aldrig klar över vad problemet var för min del. Lycka till! Mvh. /Kjell |
|
|
Hade samma problem på min 318. Från tanklocket går ett röd ner och sedan övergår till en tjockslang när den närmar sig tanken. Den här slangen sitter fast i tank resp röret med hjälp av två slangklämmor. Dessa slangklämmor rostar med tiden, speciellt om man kör där det finns mkt salt och när klämman sedan släpper så börjar det sippra ut bensin. Det är mkt enkelt att byta.... man hissar upp bilen på en lyft och på E30 fick jag ta av höger bakhjul för att komma åt klämman. Är det inte klämman så har du förmodligen en plåttank som har börjat rosta. BMW hade plåttankar på tidigare modeller men övergick så småningom till plast. Vet inte vilken du har på din E32. Kan även vara en bensinledning som sprungit läck... Men det är rätt enkelt att se när du hissar upp bilen. V8 skapar beroende och äventyrar ditt körkort! Förvaras oåtkomligt för män. § Socialstyrelsen § |
|
bmw750@ |
har plåt tank ja det e ju en 750 vi pratar om... har hissat o inte sett så mkt...bara att det e fuktigt runt en bensinlednig men sedan ser man inte mer... vad låter om natten??jo alla som sover dåligt för att dom inte har en bmw |
|
Rören går vid vänster hjulhus, går att se om du kikar in i hjulhuset: Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
har man tanklocket på vänster sida på en 750? har det på höger sida på min E34, likaså på min E30 V8 skapar beroende och äventyrar ditt körkort! Förvaras oåtkomligt för män. § Socialstyrelsen § |
|
|
Tanklocket sitter på höger sida. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
sorry.. jag som missuppfattade... trodde det var inloppsröret ni pratade om på vänster sida... blev lite fundersam... V8 skapar beroende och äventyrar ditt körkort! Förvaras oåtkomligt för män. § Socialstyrelsen § |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.