|
|
|
|---|---|
|
vad kostar det ungefär att byta kamrem på en e30-6:a (320i).? på verkstad alltså! annars kostar satsen? tack på förhand... obs jag kan köra inte meka....tyvärr BB=bäst=bayerskt och bakhjulsdrivet:) | |
|
det kostar 1500-2500 beroende på vilken verkstad du gör det, koll runt på dom olika verkstäderna i närheten av dig. Jonas |
|
323E21terror |
Kamremssats (rem+spännrulle) kostar 400kr hos motornord och jag kan rekomendera den då BMW tar ca 300kr för bara remmen. Arbetstiden för detta är förmodligen inte mer än ett par timmar hos en förhållandevis duktig mekfirma..så säg från ca 1000kr arbetskostnad + materialet. Du lär inte komma undan billigare än ca 1500kr är min uppfattning. (Det skulle vara om jag gjorde det då :-)eller någon som du känner bra..gjorde det själv för några månader sedan på min 323a..tog en halv dag men garanterat mindre nästa gång det blir dags). farten är min drog |
|
Köp kamremmen och spännrullen hos MOTORNORD. Du skall byta vattenpumpenoxå. Pumpen kostar ca 400kr hos MOTORNORD. Varför snåla med en sådan sak. Hur lätt som helst att byta. Min vattenpump fungerade utan problem men jag tog bort den iallafall. Vingarna hade fått enormt mycket stryk och pumpen var sönderhackad inne vid vingarna.. Billigt tips.. BYT PUMPEN OXÅ!! bengan 2,7L M20 |
|
| Det kostar ca:2700kr att byta kamrem+vattenpump på BMW i Växjö. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.