|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
Buspelle |
Jodå, M5 är absolut den ultimata vinterbilen:) Skämt åsido så är det självklart att med bakhjulsdrift, 400 hk och i normalfallet antagligen friktionsdäck så blir det inte det ultimata alternativet. Å andra sidan är det med hjälpsystemen inkopplade och förnuftig hantering av gaspedalen inte svårare att köra än någon annan 5-seriebil. |
| Jag blev plötsligt sjuk - hann bara läsa första stycket innan synen försvann helt :) | |
kilroy |
Trots hjälpsystemen kör jag inte gärna M5:an om det är snorhalt, då kör jag istället min 540 med dubbdäck. Den är faktiskt en riktigt bra vinterbil, både när det är typiskt skånskt vinterväder och när det är snö.Mvh kilroy |
|
OlofM, Köp en Alpina B10 eller B12 istället, så får du likvärdig prestanda, men en mer lättkörd bil som din fru antagligen kommer att uppskatta. Håller med kilroy i allt han skriver. M5 E39 är inte världens mest lättkörda bil, och inget jag skulle släppa iväg min flickvän i. Dock en helt underbar bil på alla andra sätt och vis, men jag tycker nog att en Alpina är en bättre kompromiss. Mvh, Kalle _____ 525an: Länk |
|
Buspelle |
Min fru kör min M5a utan problem och jag vill påstå att det bara är en vanesak att lära sig hantera bilen. Sedan är det självklart att man måste ha respekt för effekten och en effektstark bil med automatlåda är väl ärligt talat knappast heller det ultimata vinteralternativet. |
kilroy |
*BuspelleSjälvklart är det olika från kvinna till kvinna. Jag bara menar att dom erfarenheterna jag har från ett antal M5-bekanta säger ungefär samma sak...kvinnorna i familjen är inte direkt överförtjusta i bilen. Av dom kvinnor jag känner är det bara brorsans fru som rent körmässigt gillar den...kanske beroende på att hon fortfarande har kvar sin förarlicens sen den tiden hon körde folkrace...Om man bara har EN bil i familjen så måste självklart båda trivas med den. Men visst är det som du säger, det är också en vanesak.Mvh kilroy |
|
köp en alpina istället nästan m5 prestanda bättre komfort och aut méd switchtronic i ratten och billigare i försäkring och reservdelar mm mvh sam |
|
|
frugan kör den till jobbet varje dag(ca 5 mil) och hon stortrivs mvh sam |
|
|
Det blir en 7-serie... Det är min fru som ska ha bilen, hon trivdes bra med den förra. Jag tror inte att hon hade tyckt att den dyrare M5:an var bättre för henne, då är det lika bra att avstå. Jag ville så ruskigt gärna ha en M5:a i familjen men kanske att vi kan köpa en när jag ska byta min bil - nå'n som har tips på intressanta optioner ;) Tack för alla kloka svar! |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Länk Familjebil :)) jo jo 1000bhp ///MVH Hasso Länk |
| japp, har kört barnstol i baksätet, med skydd i sätet naturligtvis...men visst går det bra...=) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.