AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
3.349

M5 som familjebil

Sida 1 av 2
Ol
99
OlofM
e60-520
Hej!

Idag är humöret på topp. En M5 är en möjlighet om:

- familjen får plats (två vuxna och två småbarn)
- barnvagnen får plats...

Sen undrar jag om bilen är lättkörd, min fru måste trivas med den.
Jo
1.142
Jojje81
740ia -96 19"
325Ci M-paket
jepp bilen e väldigt lättkörd.. väldigt bra bottendrag m.m..

Mycket enkel att ha å göra me..

Mvh Jojje
Krickan4
Om din fru kan köra den är nog inga problem!
Min tjej kan kör min M3a så jag tror att din fru klarar det!!
//Chris
Ol
99
OlofM
e60-520
Precis vad jag ville höra!
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Har endast kört E39 M5 och jag kan säga att det känns som att köra vilken bil som helst, ...tills man fäller pedalen mot golvet.

-----------------------------------
/Chrille
Det är vad som delvis definierar M5an.
da
1.996
danielb
I4 M50 -24
deejaywasp: Vilken bil som helst?? Du menar vilken BMW som helst ;-)

Menar du E34 eller E39?
Buspelle
M5an - både E34 och E39 - fungerar utmärkt som familjebil. Kopplingen i E34an kommer din fru möjligen tycka är lite tungtrampad men annars är det som sagt nästan som vilken bil som helst
Ol
99
OlofM
e60-520
Tack för era svar. Det är en e39:a som är aktuell.
Morten B
Min fru likte ikke å kjöre M5'an pga kopplingen. Ta henne med på en prövkjörning, så får du se...

Jeg har også 2 barn, og M5'an fungerte bra som familiebil for oss - men du må pakke smart...

Tror ni en M5 E60 också skulle funka som familjebil? Håller på att övertyga sambon.

/Johan

Min bil: Länk

Johan. No Doubt! :) I 400 hk läget borde den vara lika "snäll" som e39 m5.

Du blir min idol om du beställer en m5 e60 mora :)

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
wendtan: Hehe blir det M5a blir det nog en lätt beg. Men man kan ju klart leta efter en Mora ;)

/Johan

Min bil: Länk

kilroy
Att påstå att M5 E39 är en lättkörd bil tycker jag nog är en sanning med en viss modifikation...540 E39 däremot är en mycket civiliserad bil att köra, även för kvinnor. Köper du en M5 E39 så se till att hon inte ligger och kör på kopplingen vilket många kvinnor gör...För övrigt är en M5:a en hyfsat bra familjebil.Mvh kilroy
Ol
99
OlofM
e60-520
Kilroy,

Tack för dina synpunkter. Det är lite åt det hållet mina funderingar går. Jag letar egentligen efter en 740:a men tanken på en M5:a lockar (minst sagt).

Vilka "problem" man har ;)
gu
3.191
gunnare
X3 35d -15
i3 120Ah -20 (hustruns)
1500 -63
Z3M Roadster -97
F750GS -19
R1200GS -16
R90S -74
701 Enduro -18
CRF250L -14
HVA M24 -46
K1 -90
Jag körde M5 3,6 E34 som bruksbil i 3 år. 2 barn, men ingen barnvagn. Enda problemen var att den bilen var stikt fyrsitsig (inga kompisar till barnen kunde åka med), och att dåvarande frun tyckte den brummade för mycket.... ;-))
Bättre vinterbil får man leta efter (förutsatt bra dubbdäck).

/// Gunnar E.
kilroy
*OlofM
Lycka till med bilköpet...vad det än blir...Mvh kilroy
Ol
99
OlofM
e60-520
Gunnare,

Intressant. Jag bor i Norrland och bilen måste gå att använda året-runt. Den ultimata vinterbilen :)
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Håller med kilroy. Väldigt många kvinnor startar på 2an och slirar väldigt mycket på kopplingen. Detta är givetvis att grovt generallisera men ändå. Dessutom är M5an farlig på så sätt att de flesta faktiskt inte är vana vid prestadan. Det är näst inpå superbils prestanda (iaf vad som definerade superbil för några årsen). Accelerationen är dock dov och maskeras av bilen att det lätt går allt för snabbt. För både kvinnor och män.

Jag vet inte om min tjej skulle få köra en M5a på vintern. Eller, nej det får hon inte :)

Ol
99
OlofM
e60-520
Ja, klokare blir man ju inte... Jag undrar om inte känslorna redan har tagit överhanden. Har velat ha en M5:a så länge jag kan minnas.

Vet ärligt talat inte om en 740iA är en bättre vinterbil (nu vill jag förstås att alla ska skriva att M5:an är oändligt mycket bättre, nästan i klass med en Landcruiser).
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.