AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
2.068

Import på uppdrag i göteborg

Hej alla.
Köpte ett gäng fälgar av en kille här på sidan. Mkt trevlig åkte en stund med honom. Pratade en hel del och efter ett tag kom det fram att jag letar e39 och fälgarna saknar bil att sitta på.

Varpå mr X upplyser om sin sysselsättning och genast erbjuder sig att ta hem rätt bil.

Jag tycker personen i fråga känns mkt kunnig och låter relativt seriös.

Någon som hört talas om Niccos bil eller ngt liknade i göteborg?
Någon som gjort affärer med dem?

Ska prata med mr X idag och ge honom klartecken att ta in en bil om det finns ngn som motsvarar mina önskemål.

Då inga pengar ska läggas i förskott och bilen levereres bes och med betald miljöavgift tycker jag det låter helt ok. Skatt och skyltar får jag stå för själv.

Så är det ngn som kan upplysa om bilkojare man ska se upp med eller vet ngt om noccos bil skriv gärna ett inlägg.

MVh Philip
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
En sökning gav detta, men jag vet inte om det är samma Nicco: Länk
Länk
Länk

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Har faktiskt läst de inläggen.

Vet inte om det kan röra sig om samma person.
Personen i fråga är heter inte Nicco och inte det andra namnet som figurerar heller.
Han var visst anställd på Niccos.... ngt. Så antar att det kan vara samma skit.

Han sa med en gång att fälgar däck mm inte var ngt problem heller.

Jag kan ju inte göra mer än att fråga.

Vill ju inte direkt hänga ut en ärlig trevlig person heller.

Jag fick ett positivt intryck och om han håller det han lovat så kommer det förmodligen tas in ett par bilar till genom honom.

Om man vet att det man köper är kopior... eller överhuvudtaget vet vad man betalar för är det ok. Men det låter som om Bilstyling huset eller vad det nu var är ena riktiga skojare.

Ang sjävla bilimporten.
så var det som med de flesta importerare.
Garanti 1år ?!?! mmm
Levereras besiktigad.
Kan M-testas efter önskemål
Finans kan ordnas
Inga pengar förskott

Tycker själv att villkoren är ok. Om allt stämmer med bilen så är det inga problem som jag ser det. Visst man kan lova saker vitt och brett men då blir det ju ingen försäljning om det inte stämmer.

Hupp ska kolla vad han vaskat fram för bilar senare idag.

Är ganska optimistisk. Då vi letar efter ganska specifik färg så är det lite svårt att hitta i Sverige.
Har haft kontakt med en kille som har en svensksåld bil, var och tittade + skulle köpa bilen. Han var tvärtjurig sen visade det sig att han inte riktigt vill sälja / vet om han skall sälja / kan sälja. Sådant är jobbigt.

-Phil
bmw320cab
Philip s:Han var visst anställd på Niccos.... ngt. Så antar att det kan vara samma skit.

Vad heter han.?

Samt vad är det för bil du är på jakt efter.?
HEJ igen som sagt tidigare det känns fel att hänga ut en person. Då man inte vet så mkt om honom. Ifs har han inget att dölja så ska det inte vara några problem.

Han heter Kent i förnamn.
bmw320cab
philip_s: är det "finnen"?
Bilen jag jagar

Fullutrustad E39 touring VIT ! Ev en riktigt fin sedan dito.
E39 inget ovanligt i sig men just en fin vit bil med bra utrustning och inte 520 är lite svårere. Ofta har de vita gott som firmabilar och är ganska spartanskt utrustade.

Får uppfattningen att Vit och Grön är lite billigare / mer svårsålda färger i tysklad vilket kan ge en liten fördel.

Vit + 18m fälgar tror det blir snyggt!

Såg en blå på blocket nyss. Kanske ska satsa på den istället.
Ingen finnsk brytning i alla fall, han var ca 220cm lång!
Ok inte 220 kanske men lång var han!
Ska höra med honom lite mer exakt vem han är och vad han pysslar med senare idag. Får se vad han säger.

Men ska jag uppfatta det som att samröre med Nicco = inte bra.

Ingen som har köpt bil av dem?
Jahopp låter ju bra.

Inte så mkt man kan klaga på direkt.
Deras företag importerar bilen. Besiktigar den och betalar miljöavgiften. Ja samt att de betalar den tyska momsen.

Bilen låter bra rimligt pris. Och snabbt går det. Tisdag kommer bilen vara här bes och klar!
Bra miltal bok finns alla nycklar finns.
Givetvis så tummar jag inte på detta. Då jag inte betalar ngt förskott!
Lite kasst är dock att det inte finns vinterdäck men så är det ju ofta med tyska bilar.

Jag står för skyltar och skatt.
Samt att jag får låna deras grönskyltar tills jag får mina vanliga.

1 fråga till alla er som importerat. (har aldrig gjort då jag inte tyckt att det varit lönt).

Hur får jag bilen skriven på mig? Man hinner ju rimligtvis inte få ngt reg bevis? Säljaren sa att man får papper vid reg bes och ngt serienummer el liknande.

Vad ska jag se upp med så jag inte blir totalblåst?

Någon som är erfaren med affärer med importfirmor?
Vad ska jag kräva?
Vad ska det vara med för dok?
Vad jag vet så tar bes hand om brief.
Förhoppningsfull men lite misstänksam.

Hjälp !! Ska bekräfta kl 19,00 idag så snabba svar tack!
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Med grönskylt får man inte köra hur som helst, det bör handlaren veta om.

Kan du inte skriva vad företaget heter, annars är det svärt att säga något?

Annars skulle jag råda dig att skriva ett kontrakt redan nu, där det står att du kan hoppa av om den inte motsvarar dina krav. Kräv att kunna få M-testa den innan betalning.

Erik

___
Grönskyltar- Nej det stämmer. Vissa tider på dagarna osv.
Men jag skiter i det...
Jag tar bara bilen när den har de svenska skyltarna och reg beviset finns !!! Vill absolut inte riskera att det blir ngt skit av det hela.
Beträffande deras Garanti... Den låtsas jag inte om då jag känner att den är värd 0,0. Tar mina Chanser helt enkelt.

Firman ska visst heta Nikolajs bilar.

Ok jag ser det såhär. Är bilen inte vad han lovar = inget köp
Är bilen det han lovar då är jag glad!

Jag vet vem personen i fråga är som säljer bilen. Jag kommer få den bes. Jag kommer själv kolla bilen.
Jag är nöjd så länge allt stämmer.

Blir jag nöjd med köpet kommer jag garanterad att köpa av dem igen! Då jag tyckte personen jag var i kontakt med var ärlig (hittils) och sympatisk.

"Bluff och Båg AB" blir säkert också nöjda.

Har alla så dåliga erfarenheter med detta folk?

Vill ju inte lära mig på egen bekostnad.
Men risken är ju liten, betalar ju inte för ngt jag inte vill ha!

Så än så länge är jag inte bunden av ngt om det inte stämmer det som sagts.

Kommer göra ett inlägg ang "Bluff och båg AB" sen så alla får veta hur det gick! :-)

Kanske kommer bli positivt övraskade ... eller inte.

Får se om jag får traffa Nikolaj i egen hög person.

Oj långt inlägg igen.

Hoppas alla förstår vad jag menar.
Är bilen skit så blir det ändå inget!
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Att det ska gå snabbt känns inte precis så förtroendeingivande...

Erikw´s tips om kontrakt på kraven + M-test känns rätt.

Mvh
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Jag vet inte vem Nicco är eller hur bra det företaget...

Om jag någonsin importerar en bil så kommer det bli genom AutoClassica... de är de som har importerat min 530iA, dock inte på uppdrag av mig, utan på uppdrag av förra ägaren.

min bil importerades 1998 och både miltal och ålder är skriftligen garanterade, och jag har fått med alla papper. Har till och med fått namn, adress och telnr till bilens tidigare ägare i tyskland.

De känns mycket seriösa.

V8 skapar beroende och äventyrar ditt körkort!
Förvaras oåtkomligt för män. § Socialstyrelsen §
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Angående grönskylt Länk :

40 § Med stöd av saluvagnslicensen får sådana fordon som tillståndshavaren enligt 38 § yrkesmässigt tillverkar, transporterar och handlar med brukas
1. för provkörning i samband med tillverkning eller reparation,
2. för färd kortaste lämpliga väg från hamn, järnvägsstation, fabrik, reparationsverkstad, förvaringslokal eller liknande till sådan plats eller lokal eller till garage,
3. för färd kortaste lämpliga väg till och från besiktningsorgan enligt 2 § lagen (1994:2043) om vissa besiktningsorgan på fordonsområdet för besiktning,
4. för körning i den omfattning som behövs för demonstration eller försäljning.
När fordonet brukas skall det vara försett med saluvagnsskylt. För saluvagnsskylt tillämpas 19 § femte och sjätte styckena med det undantaget att bilar skall vara försedda med skylt endast baktill. När registreringsskylt tillhandahållits för ett fordon skall fordonet utan oskäligt dröjsmål förses även med denna skylt. Saluvagnsskylten får inte sättas fast så att den skymmer registreringsskylten. Förordning (2000:868).

--

Det låter det som om du verkar alert och tänker själv, så detta ska nog gå bra!

Erik

___
Hoppas jag också.

Vi får se, intressant experiment.

Sugen på en E36 325/328ic också men det återstår att se om det pankaka av det hela.

Ska visst finnas en 325ic blå med vitt skinn och fullt M paket som rullar kring göteborg som de tog in för 2 år sedan. Bilen i fråga skall visst också vara till salu nu. Ingen på detta forum?

-Phil
Hej igen alla.

Uppdate:

Allt gick bra fin kontakt skulle mötas och kolla bilen. Ringer som avtalat senare på dagen.

Han svarar inte... Varpå jag försöker få tag på personen i fråga flera ggr i flera dagar.

Han har gått under jorden. Försökte ringa Niccos fälg och däck också inget svar.

Vad tjänade puckot på detta?

Jaja sitter kanske i häktet o smurfar eller ngt.

Tycker det vore i hans eget intresse att höra av sig om han vill sälja bilen. Om det nu någonsin fanns ngn bil?!!?

Orkar inte bry mig.
Men allvarligt vad i helvete var meningen med det hela då? Han kan ju inte ha suttit och hittat på och diktiat upp hela skiten på skoj?!! och i så fall vad var meningen med det?

Så trött. ska köpa ett gäng gopeder på postorder till familjen och en Cykelkorg till bulldogen så blir det bra tror jag!

Detta är tredje köpet som inte går i lås. Tror faktiskt inte att det är fel på mig. Jag vill alltså ge ngn pengar som ger mig en bil i utbyte vad ska vara så jä... svårt med detta?

1:a vita BMWn kollad av bekant som känner säljaren. Kommer upp bilen är ett sönderrostat lik med tvivelaktig historia. 1 nyckel ingen dok ser ut som xxxx. = inget köp = en heldag åt He.....

2:a Vit 523 här utanför göteborg. Åkte upp ville köpa killen krånglar fattar inte varför. Efter en vecka kommer det fram att han inte har finansieringen klar på sin nya bil. Jaaaha roligt, ringer som avtalat när han skulle ha koll på läget, svarar inte. Lämnar meddelande, han ringer inte upp! Bortkastad tid lite mer än en heldag.

3:e Detta puckot. Bortkastad tid ca en heldag på denna personen också.

SÅ vem skall jag fakturera?
Arbetstid + milersättning. Tele kostnader.

Ha en bra dag alla. Jag skall försöka ha det i alla fall.

-Phil
Visa användare
ProPro-medlem
2.226
Jörgen
530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :)
325 E30 Cab-93a
750i-96
750i-90 Sv.såld 6200mil.
varför inte låta någon från detta forum hjälpa dig ?
Som har ett gott rykte. Det finns massor med folk som försöker sko sig på andra genom sälja skit och tjänasnabba pengar.Det går bra några gånger.
Istället för att sälja bra bilar och få nöjda kunder, och tjäna några kronor på varje, för det blir mer i längden...

Lycka till.
NR 4 Länk

> Jörgen blir kanske så.

Blir bara trött.
Varför har jag kunnat köpa bil innan?
Mina Jedi krafter börjar sina!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.