|
|
|
|---|---|
|
Har hittat en 330i -02 som jag blev sugen på...nån som har erfarenheter av den bilen?barnsjukdommar osv... MVH | |
|
Söker du här så E46 varit uppe alldeles nyligen. Jag skrev bla in en hel del fakta från Teknikens Världs begagnattest (nr 13, 2002). Rent allmänt är annars hela forumet fullt av den typ av info du söker. Så SÖK! Rent allmänt är det mycket lugnare efter 2002 års modell (facelift, fix av flera problem, bättre fyror etc). Ett gammalt inlägg jag gjort: "2002 eller nyare, pga att "barnsjukdomarna" verkar vara åtgärdade och man fick face-lift + de nya, bättre motorerna. Följande saker listar de som vanliga problem: - Veka länkarmar (bättre från år 2000) - Skeva skivor - Olja i vxllåda + bakaxel – byte kan behövas på långmilare? - Elfläktsmotorn - Oljud i bakaxel (speciellt hårdkörda modeller, spec 330, M3) - Fläktmotstånd - Ryckig gas (elektronisk styrning gasspjäll) - Immiga glas fram 2001 på hösten face lift. Kvickare styrning, kraftigare fjädring och stötdämpare och hårdare bussningar + nya starkare motorer. Notera att tidig 316 är lite slö och att de nya motorerna är ett lyft – speciellt 318 blir då en riktigt trevlig bil trots två cylindrar för lite…" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.