|
|
|
|---|---|
|
Har varit i kontakt med den här herren Länk han kan åta sig jobbet att svarva bussningar även till e28 om jag kunde fixa ihop ett gäng intresserade, skulle därför vilja veta vilka bussningar som går och vilka som inte går att ha i aluminium. dom intresserade mailar mig på bmwe28power@yahoo.se tanken är då att alla intresserade går ihop och köper dom aktuella bussningarna hos motornord eller dyl. och skickar dessa till honom så svarvar han nya i alu ser helst att man mailar endast om man vet att man har pengarna jag vill inte lägga ut och sen drar sig nån ur i sista sekund. | |
|
Dom enda som går att ha i alu är silentblocken i bakvagn som är svarvbara. Sen även den bakre till slutväxeln kan man samtidigt gör stum, men den får man isåfall fräsa ut eller svetsa stum av en vanlig bussning. I framvagn går ingen bussning att göra i alu., förutom hjälpstyrarmbuss., och topplagringen men den är nog överkurs på en gatbil Casterbussningen kan inte göra stum åt alla håll, den måste kunna vrida sig, geometrin i framvagn är sådan så ett ledlager är bästa lösningen där! ///Magnus |
|
|
Har du kört en bil med alubussningar i silentblocken? Jag provade det på 525an, herregud vilka resonanser jag fick i karossen:( Fick plocka bort dom |
|
|
BMW-andreas: Har stumt i hela bakvagn på E21:an, uppstår inga direkta resonansljud p.g.a detta, dock inget man gör på en vanlig svenssonbil för det blir ändå en viss skillnad, (sämre komfort!) ///Magnus |
|
| har nu haft kontakt med killen igen, han kan svarva dom i andra material också, vilket skall man använda sig av då? delrin? | |
| Vad har han tänkt att ta för pris på detta arbete då? | |
| ¨beror på vilka bussningar vi ville ha, billigt sa han iaf | |
|
Klart att detta är intressant, dock beroenda av vad priset hamnar på. Kan han inte lämna pris på olika typer av bussningar då? |
|
|
Killen tar ju 500:- för silentblock och till diffen på E30 så det borde ju hamna där ngnstans till E21 med. Jag har slängt dit mina idag. Får se om det blir bra när bilen blir klar. Marcus Kylén marcus@m-tec.se www.m-tec.se |
|
| priser diskuteras när vi vet vad vi vill ha, billigt skulle det vara iaf | |
|
har du bytt msn eller är jag blockad? ;) www.535twinturbo.com |
|
| näe, men jag ska flytta, hyr i andra hand nu, när han som ja hyr av fick höra det stängde han ner internet på en gång så nu kan ja bara surfa på jobbet eller hos andra =( | |
| det var ju inte så kul =/ | |
|
Andreas; det är lite konstigt..jag har kört helstumt på några bilar utan "nämvärd resonas" samt även där det har blivet ett "jäkla liv" jag misstänker det kan bero på skicket i drivlinan...dvs vibbrationer osv som man inte uppfattar med gummi upphängt visar sig fuktigt när man kör stumt. Iaf, det har efterfrågats stumma prylar till e28an av många och nu när någon drar i gång med hårda silentblock är nästan inga intresserade??? Tänka bara på att om man kör med helstumma silentblock så ska/bör man även köra stumt i upphängningen till klumpen. Jimmy, har det fixats silentblock ännu? Jag fick inget av bmw då dom var tvungna att beställa hem(och då funkar det inte) |
|
| pelle: nej jag har inte grejjat nåt mer med detta, då som sagt så gott som ingen verkar vara intresserad, har lagt ut detta på 5 olika forum, mkt snack INGEN verkstad hos många, tror jag läst fler trådar än jag har fingrar på händerna om just grymma bussningar, sen är d ingen som vill ha? | |
|
Jag är fortfarande intresserad! ///Jesper -=Svenska E28/E12 Registret=- Besök gärna: Länk om du har en E28/E12 |
|
Christer Lundman |
Hej, Jag är också mycket intresserad, men vet inte om jag vill ha stumma alu-bussningar. Kan han inte svarva i något annat material? Mvh Christer Som vet vad Freude am fahren innebär Länk |
|
Jodå, han kan säkert svarva dom i delrin. //Ticco www.ticco.com |
|
| jo, han svarvar i det ämne vi vill ha dom i =) | |
|
kan köpa jag med men jag har inget begrepp på vilka som behöver bytas ellre vad som är bäst att ha, men kostar dom inte som guld och diamenter kan jag ta jag med =) www.535twinturbo.com |
|
| I delrin till bakvagnen på en e30....pris? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.