|
|
|
|---|---|
|
Jag undrar om man kan ta ett fjäderbenfrån en 325-89 och sätta på en 318-83. passar tex. bromsskvorna? Finns det nått annat hinder som jag har missat? Tack för svar. | |
| Det finns inga direkta hinder för det. Det enda som skiljer är att du har 45 mm fjäderben på 318 o 51 mm på 325an och om du har abs eller inte. Men det spelar ingen roll, ju grövre fjäderben desto bättre. Passar gör det ju iallafall. Skivorna passar också. | |
|
325i har ventiilerade skivor fram, så både skivor och ok är annorlunda. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| Den stora frågan är då om man kan sätta 318:ans bromsskiva på 325:ans fjäderben? Jag ska bara "sno fjäderbenet på min 325:a och sätta på min 318 Tillfäligt. | |
|
Hjulnavet är samma på alla E30, så det borde passa. Dessutom säger ETK'n att 51mm fjäderben också passar till 318i, så det är nog bara att klappa dit grejorna. /// Gunnar E. |
|
| Tackar för alla svar, så snart bär det iväg till ombesiktning. hoppas det går bättre än sist :-) | |
|
hej. har 318 fjäderben fram på en 320. med 325:as motor. med sänkningsfjädrar. funkar fin fint.. 14 tums hjul f'öljer skärmkanten:P Alpina Power! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.