AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.626

Hur mycket soppa tar era M-bilar?

Sida 2 av 2
ST
923
ST0FFE
E36 M3
E39 528
De går att köra mycket snålt med dom men de är dom inte till för ;) min dra de han behöver!
CR
61
CRHH
BMW M5 2002
Min M5:a drar c:a 1,5l/ mil vid stads/landsvägskörning och utan allt för mycket "lek".
Landsväg drar den endast omkring 1,1 liter om man inte någorlunda ekonomiskt.
Däremot drar den 1,2L olja per 100 mil, men går otroligt fin i alla register.
Kanonnöjd!

Micke169: Ge mig bilen i ett par dagar, är nog inga problem att gå över 1.1l/m.. :) Tycker det låter lite i underkant även om man skulle ta det jätte lugnt inne i stan..?

Mvh Per
sk
12
skåpet
M5 Touring Veilchenblau -93
Ligger kring 1.5-2 inne i stan med tung högerfot =)
Robert V
hur mycket som helst !
CRHH: så den drar alltså 12 liter olja på 1000 mil? Min M5 E34 drar inte en droppe (inte mätbart på stickan i alla fall) på 1000 mil.
Fr
251
Fredric
320i -09
M3 E30 Köhler 2,7
hmm..drar inte mer än någon annan BMW jag haft...kostar alltid en hundring i automaten..hmm..;o)

P3r:
Hehe jo jag kanske var lite väl optimistisk där men jag kör mest landsväg och den drar oftast inte mer med mitt körsätt :-))

M.v.h/Micke

BmwCS nr05419
Länk
CR
61
CRHH
BMW M5 2002
Det är synd att den drar en del olja men va fan, som den går so what!
Kanonnöjd

Redan tröttnat på M3an jandreas? :)

Mvh Per
Agge
Med M5:an ligger jag på ca 1.7 och med M3:an ca 1.4.

Mvh
//Agge

Ock man lever nog faktiskt bara en gång, ett av mina motton som jag försöker leva efter:)
Visa användare
63
jandreas
335ia -07
P3r: Jag har absolut inte tröttnat, det är bara det att jag har alltid velat åka sporthoj och nu blev suget för stort. Så det är därför jag säljer M3an...

Jandreas:
Ska sälja min hoj, en suzuki gsxr 1000 -02 byt in den så kan vi göra affär?

M.v.h/Micke

BmwCS nr05419
Länk
Visa användare
63
jandreas
335ia -07
Micke169: Hur långt har hojen gått och vad begär du för den? Är det svårt att regga en sån till 25kw? Jag fyller inte 21 förns efter sommarn så jag får bara åka mellanklass i sommar.
jandreas:
Hojen har gått 2400 mil, sv-såld med full servicebok och stora 2400mils service med ventiljustering precis gjord, går att strypa vad jag vet, finns kit att köpa för billig peng, såg på sporthoj.com att den inte skulle ha gått mer än 2000 mil nu men den är fin.

M.v.h/Micke

BmwCS nr05419
Länk
Visa användare
63
jandreas
335ia -07
Micke169: Hur mycket begär du för din hoj?

Mvh

M3 Coupe -96
jandreas:
Har den inte ute på annons, såg din annons och fick ett infall att byta bara, det är väl mellanpris som är något att diskutera fram kanske, vad tycker du är lämpligt?

M.v.h/Micke

BmwCS nr05419
Länk
Visa användare
63
jandreas
335ia -07
Micke169: Eftersom jag är såpass ny inom MC-kretsarna så vet jag inte direkt hur mycket din kan vara värd... Vad skulle du kunna tänka dig att lägga emellan?

Mvh

M3 Coupe -96
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.