|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Glöm inte att köpa nästa Bilsport (utkommer 7 feb) ! Bäckis visar upp sin snålblåa E21a ! | |
|
Låter spännande. Med inte tänker jag köpa den, det får bli att gå till biblan. Är det någon förutom jag som tycker att Bilsport är komplett dynga? Numer BMW lös. Snyft |
|
| Med all respekt för Braxens inlägg anser jag dock att Blsport är en skräptidning av rang. Pubertala tråkmånsar med endast ett intresse visar upp sitt livsverk. Pinsamt. Visst finns det undantag ibland men rent generellt innehåller tidningen synerligen pinasamma och enfaldiga reportage. Däremot är de mer konsumnetupplysande tidningarna Teknikens Värld och Auto, Motor & Sport intressanta. | |
|
Vissa reportage är så töntiga! Man kan läsa saker som: "För sladda, det är Växjökillens största intresse!" Deras motorsportreportage är bra! Mr C |
|
|
Jag tycker Bilsport är helt OK, men köper även andra biltidningar. CHS |
|
|
Talong för er som vill va me i bilsport [ ] Bilen är nyare modell än 1990 [ ] Bilen har vinge bak, Tonade rutor endast bak och ögonlock. Även sänksats och 17"+ fälgar. [ ] Bilen är trimmad på en eller flera av följande punkter: trimchip, sportavgas eller luftfilter. [ ] Bilen har besökt Sportlantbrukarträffen (vallåkra) [ ] Jag föräkrar på heder och samvete att bilen inte på något sätt skiljer sig från grannens svennson-bil. Fyll i och skicka in talongen till Bilsport, tidningen som bedrivs av inkomretenta fånar. |
|
|
Något som är bra är deras Superstage. Faktiskt så har dom ju lämnat jänkebilarna och gått över till snabba standardbilar. Jag tycker att det kul att läsa om alla chippade Imprezor, Lanzers och även snabba M3'or. Mr C |
|
|
Eddie Varvstopp: HEHE :)) Lite "första-bilen-coolt-att-trimma/sänka/bygga-spoiler" stämpel är det väl på den... Men som sagt de skriver en del bra reportage också. //Wille |
|
|
Ingen tidning kan vara perfekt !!!! Är det en biltidning så kommer det alltid med någon bil man själv tycker är ful och intressant, är det en porrtidning så finns det säkert någon hårig 50åring med hängpattar som man inte vill se, är det en datatidning så kanske det är ett repotage om linux och en del tycker inte om det !!!!! Jag vet faktiskt en som köpte Wheels och Bike förut, bara för att läsa den tecknade serien och sedan la han tidningarna i garderoben !!!! |
|
| Jag får erkänna att det finns ljusglimtar i tidningen. Faktum är att jag läst tidningen sedan 1989. Men jag tycker att tidningen har fösämrats (den var bäst när Gert Karlsson höll i den). Jag tycker det är spännande med modifierade bilar (Europeiskt och japanskt). Jag vet att tidningen riktar sig till en bred läsekrets eftersom vi lever i Sverige (se vad som hände med Sportbilen) men de kan välja sina reportage så att de upmuntrar och inspirerar folk att utveckla vår bilkulur. Jag vet många bilar som hade varit inressanta att läsa om, det är bara att titta sig om på denna hemsida, men som inte uppmärksammas av tidningen. Om man ser internationellt så är Sverige rena u-landet när der gäller bilkultur. Jag är lyckligt lottad som har tillgång till utländska tidskrifter. De engelska tidningar som jag finner intresanta är Max Power (stylade bilar), Banzai(trimmade japanska), BMW Car, Perfomance BMW och evo (Bara sportiga bilar) av dessa hade Bilsport lärt sig mycket av. Sedan tycker jag att tidningen ger ufattningen att man måste ha mycket pengar om man skall göra något av intresse eller så får man ha en bil som nämts i talongen ovan. Bilsport kunde ha varit en bra tidning... | |
|
nån bra utländsk bmw/prestanda/bilsport(med inriktning bmw) tidning från utlandet? ni kan rekommendera? i malmö finns en affär: press stop där finns det säkerligen 20-tal olika om bmw från utlandet... framförallt då tyska... men tyska är inget problem... några förslag? tack på förhand! p.s bilsport skriver lite förmycket om A-traktorer... ich liebe BMW! |
|
|
Performnce BMW är som Bilsport dvs. reportage om trimfirmor, entusiasters bilar och mektips. BMW Car är mest om produktionsbilar. BMW nyheter, gamla bilar, Historia om BMW relaterade saker, reportage om tuningfirmor och informativa köpguider. Bägge tidningarna är engelska och finns att köpa på Press Stopp(Jag köper mina i Lund). De har även amerikanska BMW tidningar. De tyska jag har sett är mest av Tuning karraktär. |
|
|
Eddie... Jag undrar hur mkt pengar du lägger på biltidningar varje månad? Spara dom till den kommande M3an istället... Borde du inte ta bort 2500an? Den e ju såld ju!!! |
|
| Cato/Eddie: jag var också inne på Press Stop i helgen och kollade lite i antingen Performnce eller BMW Car (kommer inte ihåg vilken). I denna tidning var det 90% reklam, vilket lämnar 6-8 sidor åt reportage. Jag blev inte speciellt imponerad... | |
| Det känns inte som om Bilsport vänder sig riktigt till mogna människor...;-) Men just svenska Auto, motor och Sport tycker jag står sig fint - även i internationell konkurrens. Men smaken är ju rätt delad. | |
|
Njet, Spoilernytt går bort riktigt mycket. Tacka vet jag "gamla" Teknikens Värld, det var grejjer det. Fast Automobil är ganska rolig, inte ärskilt djuplodande reportage... men trevlig läsning ändå. Nuförtiden tycker jag inte ens att Teknikens Värld håller måttet.. finns det övrhuvudtaget någon RIKITGT bra biltidning? Jag säger, icke! Men som tur är för oss alla så får man ju vad man behöver i form av lektyr här på BMWPower... :) Signatur --> Gillar du också 80-tals BMW och kanske särskilt E23? Då ska du höra av dig till mig, håller på och sätter ihop en maillista för dessa bilar! |
|
|
Bilsport kan faktiskt vara kul, just därför att den är så fånig... För några år sedan så hade de en extremt ful alfa med zagato-front gjord av två bröder som kunde det här med racingstuk... De hade satt ihop en lista med trams som du kunde hänga på din bil. Max var 100p och kjolpaket gav exempelvis 15p. Men nu ser varenda bil i tidningen ut som en rullande biltilbehörskatlog. "Men visst blir en 745:a (volvo alltså) jättetöff med spårtluftfiltärr, spårtavgassysteeem stajjlingkitt från "plast och son" (bara namnet...) M3 speglar, aluminjumnäät å nitttåntumsfääljar". Man vet inte om man ska skratta eller gråta. Det som är bra är deras superstage där man kan se hur alla hemmbyggen fungerar mot orginalbilar. Mej veterligen är det bara porsche 911 GT3 som gått bättre än nya M3:an på orginalsidan. Nej tackar vet jag "automobil" från 80-talet. Man kan frossa i bilglädje, seriösa och noggranna tester och insupa den optimism som fanns under högkonjungturens glada dagar... |
|
|
I ett reportage om en standard Impreza skriver de: "Vad kan vara manligare än rå suschi?" Haha.. jadu. Vad säger man? Har numera slutat att köpa den tidningen, förutom när någon kompis är med eller en väldigt speciell bil. |
|
|
Hehe Tja! Personligen köper jag bara Bilsport när de har "BMW-Special" =) Annars brukar jag å några andra grabbar sitta i biblioteket i skolan och skratta åt tidningen =) Det finns så många patetiska Epa-byggen så det finns inte. Här om dan hitta vi en idiot som hade investerat 70000:- på en epa-traktor... Fan "get a life" =) Köp en 325:a E36 istället... Som vissa säger så tycker jag "Spoiler-Nytt" är ett bra namn för tidningen. Mängder av pojkar som sätter "bokhyllor" bak på sina stackars bilar =) Personligen tycker jag den engelska tidningen "Total BMW" är utomordentligt bra! I och för sig så får man betala 100spänn för den, men det e det värt =) Ha det bra! Mvh Tobbe |
|
| Vill man som privatperson med bilintresse bli trackad i en tidningsartikel så är spoilernytt det rätta forumet. En enkel analys av blaskan säger att privatannonserna drar in ca 70-80% av intäkterna och försäljningen av exemplaren drar in 20-30%. Därför blir artiklarna som dom är. En utfyllnad till privatannonserna. Det roliga är att man även säljer en separat fyndbörstidning och kan på så sätt göra ännu mer pengar på samma annonser. Det är inget fel att tjäna pengar på det man gör men som en tidning med intressanta artiklar så har den spelat ut sin roll för många år sedan. Låt inte sanningen stå ivägen för ett häftigt reportage. | |
|
Jag har precis fått mitt första nummer på nya prenumerationen av tidningen. Reportaget i nummer 1/2 om Suprorna var jäkligt snyggt och informativt även för mig som känner grabbarna. Att tidningen sen haft den goda smaken att låta mig prova bilspel åt dem gör ju inte saken sämre. Jag ser fram emot att få läsa reportaget om Bäckis bil. Bilen är snabb och det är vad som räknas i min bok. Att SnålBlåRacing dessutom är ett glatt gäng på tävlingarna är ännu ett skäl att läsa det. Tredje skälet att läsa det är skribenten som brukar kunna få till ett och annat skojigt. För Bilsport så är tydligen det bästa de kan skriva på framsidan "BMW SPECIAL". Det säljer ordentligt! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.