AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
797

E39 523 ,vad ska man se upp för?

vilka brister och fel och vad ska man se upp för?,då det gäller E39 523 sedan -97 import med full s-bok.
Visa användare
416
GEN
E39 540 Touring -01
E36 316 compact -00
Det enda jag kan tänka mig är att utnyttja opeln mera;))
Jag menar omegan eller förlåt lotusen. skämt och´sido testat en lotus omega 550+ hk och det var det mest enorma jag testat nogonsin ville inte tro att en bil med 4 dörrar kunde gå så in i h....vete, har stora planer att skaffa en som sommar bil att skjutsa barnen till fotbollsträningarna med!!!! Finns väl ungefär ca 10-12st i sverige av 1000 tilverkade och ca 700 finns i trafik världen över om jag har fått rätt siffror. men E 39an är väl en bättre familje bil och jag har då inte haft några problem med min. mer fakta får du om du ROPAR på HASSO riktigt högt för han kan bilen utan och innan.

Att styla en volvo är som att sminka en Gris;)
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Länk

V8 skapar beroende och äventyrar ditt körkort!
Förvaras oåtkomligt för män. § Socialstyrelsen §
Ok finns lite små saker man ska se efter alltså inget farligt.
Finns 350st lotus omegor i sverige totalt 950st byggda och ett antal helskrotade.
Visa användare
416
GEN
E39 540 Touring -01
E36 316 compact -00
OBS!! om man skall följa alla dessa fel som på Mugges länk så föreslår jag att du köper en SPARK för där kan endast medarna bli sneda. DET spelar ingen roll vad du köper för bilmärke så Finns det alltid tusen fel och tusen missnöjda kunder. Känner du för en E 39 så testa en själv för att få rätt uppfattning... och skall man lyssna på all dessa fullständigt världelösa bil progam så är det bästa att kolla så att MUGGHÅLLAREN bak inte kärvar.

Visa användare
416
GEN
E39 540 Touring -01
E36 316 compact -00
Ursäka mig menade att det finns ungeäf 10-12 st i Norrbotten

finns 3st LO i norrbotten
Njuren
Rost på bakluckan!!

BMW - i nöd och lust?
stefannorr
Nu handlade väl länken om BMW 523 eller? : )
stefannorr
Jag har haft en BMW 523 Ia -96,,vid köpet drygt 8500 mil,sv-såld o endast 2 ägare i Luleå där ja bor.
Kollade upp den på BMW innan köp...verkstad..tidigare ägare..service m.m...kör ju få fil så han ha den i drygt 700 mil,inget fel undr den tiden men bör olja en gång o gjorde en isp 2 + byte av olja i automatlådan..gick som en klocka...vet dock att de fanns nåra små irrirerande fel/brister som man kan räkna med en bil som är drygt 9 år...vindbrus0 otät list?,,,,,har läst om x anta l de drabbt här...trasig innerskärv v fram= kostnad 90 kr o 32 skruvar om ja läst rätt...stereon..ljud vänster o höger iblan..orsak.glapp0 eller de felet som fanns på dom från starten??..trasig ryggvärme i stolen..funkar dock under sitsen o me jacka på så kändes de onödigt...verkar dessutom va den billiga modellen där trådarna sitter under klädseln o inyte insydd i skinnet...annars var de inga fel o brister...o felen ja rada upp kan ju hamna under orsak slitage m.m
stefannorr
Syns att man tagit en eller var de 2 groggar p g a stavning m.m *L*
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Beror på hur petig man är... vissa slitagefel hade gått mig på nerverna och blivit tvungen att åtgärda... andra kan man leva med.

V8 skapar beroende och äventyrar ditt körkort!
Förvaras oåtkomligt för män. § Socialstyrelsen §
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Kontrollera i "sök inlägg" där står en hel del om just 523i-97.

Bl.a. Far min har just en dylik...Han har aldrig varit så nöjd med en bil som den...Bara små skitgrejor hitintills,dvs inga stora utgifter alls.

Dyraste "prylen" var väl när han bytte "effekttransistorn" till kupéfläkten(700kr + en timmes debitering på BMW vill jag minnas).

Mvh Janne.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.