|
|
|
|---|---|
|
Vad ska man ge för en skattad och besiktigad 528 med trasig vipparm och avgasrör som håller max 1000mil. Bilen har gått 30000mil och saknar elutrstning, förutom elspeglar och taklucka. Lite rost finnes. Att tänka innan man talar, är som att torka sig i röven innan man skitit. | |
|
Jag tänker direkt 5-6000:-, men det kanske är mer. Tror dock att det bör hamna i de regionerna. Alexander Fäldt ///Mmm... |
|
|
Du bör inte ge mer en ett par tusen för en sådan bil, tänk på att vipp byte kostar en del, ev är vipparmsaxlarna är dåliga, kamen har sett sina bästa dagar+ att du behöver en sotningsats och ev plana toppen.(om man ska göra det riktig) Om du ska byta hela avgasystemet så åker du på ett par tusen till. |
|
|
Hmm.. Kan du inte skriva en lite mer utförlig lista på vad som måste göras? Det här är vad jag räknat med: 12vipparmar Topplockspackning Grenrörspackning Topplocksbultar Ventilkåpspackning Olja och oljefilter Jag har tänkt ha bilen 1 år max. är det något som jag glömt. |
|
Jeppe Johansson |
låter mest som en reservdelsbil tycker jag. 3-4000 kr kanske. "Jeppe" |
| En ny kamaxelsats + packningar mm kostar ca 5"....O bilen e ju knappt värd en 7-8 med OK kam...Så ja skulle väl ge ca 3 för bilen inte mer.... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.