|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Jaha inte ens en månad fick man vara glad!!!!!!! Köpte en fullutrustad 535-91 i toppskick på annandagen,var så jävla nöjd med bilen och så kommer någon jäkel och snor den (trots att den var larmad med orginallarmet) natten mellan onsdagen den 19/1 och torsdagen 20/1!!!! Nån som vet en bra sida där man kan sätta ut efterlysningar??? Någon som har en aning vad marknadsvärdet är på en sådan här bil??? (den hade gått 23000mil import-96) Vad gör dom med en sådan här bil när dom stulit den??? Typ plocka sönder och säljer i delar eller bara kör sönder den eller vad?? | |
|
J-vligt trist när sådant händer... skriv här vad du har för REG och hur bilen ser ut och hur man kan känna igen den... så kan folk hålla ögonen öppna.. Vad som görs med den bilen beror nog till en stor del på vem som snor den... hoppas det ordnar sig. V8 skapar beroende och äventyrar ditt körkort! Förvaras oåtkomligt för män. § Socialstyrelsen § |
|
| Regnr är COF 505 Bilen är diamantsvart 16"alufälgar sänkt(mer fram än bak) Stals i Halmstad på Åttingstigen/slättvägen stals runt 0045 då grannar säger att dom hörde billarmet och såg sedan bilen försvinna!! | |
|
Länk Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
|
Tråkigt, hoppas det löser sig på minst osmidiga sätt. Tyvärr är originallarmet på E32 & E34 före 9/91 pinsamt enkla att forcera, eftersom man kan larma av med nyckeln. Jag tänker inte berätta hur man gör, men jag har lärt mig det efter två inbrottsförsök på min E34. På nyare modeller kan man bara larma av med fjärr, en betydligt bättre konstruktion. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Hade du larmat med färddatorn också eller bara låst bilen? *BAWORAK* |
|
| Bara larmat bilen alltså inte färddator,vilket man bittert ångra idag..... | |
|
Får du tillbaka bilen sätt in ett bra larm typ Defa,Car Guard! det har jag gjort... För jävligt det du skriver...jävla "människor?" Jag bor mitt i city(Stockholm)och är nervös jämt när man lämnar "raringen" Hoppas det ordnar sig! ¤¤¤¤¤¤¤Iron Maiden¤¤¤¤¤¤¤ |
|
| Det är bara att satsa på rattkrycka, det krävs en verkligt dyrbil för att man som tjuv vill/orkar satsa på en sådan bil. | |
|
FRIFART: Vilken krycka har du? Jag fick en av farsan, röd som bara sitter i ratten, ej ner till bromspedalen, men eländet går inte på min airbagförsedda standardratt (E34). Har du nåt tips på en bra krycka? Är mackarnas ganska billiga varianter något att ha? Anders |
|
| Megaclub är bra och godkänd av försäkrings bolagen. Billighets kryckorna från macken kan min hund få upp med rätt verktyg! | |
|
Alltid lika tråkigt när folk inte kan respektera skillnaden mellan mitt och ditt. Halvguten behöver nog inte vara alltför orolig dock. Jag såg statistik på stulna bilar i Stockholm och om jag minns rätt var det i runda slängar tio stycken inom tullarna på ett år (viss reservation för den faktiska siffran, men den var mycket låg). Däremot ute i förorterna var det ett liiite annorlunda läge. Jag är förvånad över att man inte ser mer problem i stan. Jag har själv haft Z3an parkerad på gatan i Vasastan i Stockholm i snart fem år och råkat ut för en repad dörr och en trasig backspegel (som eventuellt faktiskt var en trafikskada). Men jag har faktiskt haft stor bilextra för just skadegörelsen vilket ju lindrar oron en del. /Johan |
|
| Stölder har ökat. Men Rattlås tycker jag är praktiskt att använda. Lita inte bara på larmet | |
|
Det finns massor av billiga och helt värdelösa rattlås: Länk Länk SSF listar de produkter man godkänt här: Länk Ett bra lås kostar alltså en del. Själv använder jag ABUS Carblock Granit, en av de få godkända. Fungerar bra till mina BMW, men det är på håret att den går på min Audi A6 med sportratt. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Skaffa ett ABUS Carblock 73 Granit Länk Det är ett väldigt bra och GODKÄND rattkrycka. Jag köpte min på OK för 7-800kr, men de är billigare ibland... // Jögge Länk |
|
|
ursäkta språket: hur fan kunde tjuven starta bilen utan nyckel???? är det ingen startspärr i orginal larm??????? |
|
|
fami: Om det var originallarm från 1991 så tror jag inte det fanns. Startspärr är ju annars ingen som helst garanti för att man ska få ha bilen kvar, är det en professionell tjuv så tar han bilen i vilket fall som helst. /Masten www.z3roadster.net/home_sweden |
|
|
tack för informationen. jag har defa 700 som fungerar utmärkt och för det andra så står min bil utanför mitt sovrum. |
|
|
Vill man komma förbi startspärret så går det med lite logiskt tänkande! Jag var i Stockholm när larm dosan behagade att lägga av och naturligtvis stod jag parkerad på en större köp centrums parkering, det var bara och börja riva i larmet och efter ca en kvart lyckades jag koppla bort startspärret, jag hade aldrig ens titta på hur en bil larm är kopplat innan dess. Mvh Abbe Dagboken: Länk |
|
| jag använder biltemas eller den som finns på överskottsbolaget :-) för 98kr och går mellan pedal och ratt. Anledningen till detta är att eftersom ingen av bilarna betingar ett speciellt högt värde så är det ingen som stjäl en sådan bil för att tjäna pengar på den på något sätt. Skall man tjäna pengar på en bil och sälja den vidare är man proffs och har alla verktyg och kunnande man behöver och då kan ett godkänt dyrt rattlås hindra dem något, och plocka ner en gammal holk på 15-20år ger inga större pengar i förhållande till besväret, så det tror jag inte på att man gör. Alltså äldre (någorlunda vanliga med lågt värde) bilar stjäls i första hand för att kunna ta sig från punkt A till B i fyllan, eller för att busa av sig lite och de som stjäl dessa har inte lika mycket kunskap som proffsen och kommer inte att orka stjäla en bil med rattkrycka oavsett om det står Biltema eller liknande på den, jag kan överföra denna teori direkt på cyckeltjuvar som jag studerat, de som inte är proffs tar gammal av mindre värde och minsta lås gör att de hoppar över den cyckelt och letar upp en olåst istället. Vad har man för självrisk elliminering om man använder en godkänd krycka??? | |
|
tjabba, vet hur du känner dig, blev av med min 535i från 89 i går..=(( fick ha den i 2 veckor... hade tidigare en nissan 200sx som dom snodde med... larm är ingen säkerhet.. man får väl mura fast den i gatan eller nått..=(( //Jocke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.