|
|
|
|---|---|
Richard B |
någon som monterat solskydds-skärm till dvd:n i en e-39.a? blir det bra? kanske någon som har bilder? mvh Richard |
|
Om du menar de som man kan köpa ala MDS eller BRL så nej, men jag byggde in en skärm i min förra bil och även i min nuvarande 540 525:an:Länk Nuvarande 540:n: Länk |
|
Richard B |
Snyggt! Hur gick du till väga? ville att en lokal bilstereomontör skulle göra samma sak (inte så snyggt med ljusgrått mds solskydd på höger sida när man har svart tak) men han vägrade. mvh Richard |
|
MDS och BRL's solskydds-skärmar går att montera isär, så du kan ju faktiskt skruva isär dessa och lacka "plasthöljena" Jag rev i princip ner hela solskyddet så att det bara vart stålramen kvar. I en E39:a så är solskyddet uppbyggt av frigolit och inklätt med tyg. 1. Sprätta upp tyget 2. riv bort all frigolit så att "ramen" blir kvar 3. Plasta om hela solskyddet. 4. Lacka alt klä om med tyg. Sen kan det vara så att man måste klippa kabeln till skärmen för att få igenom den i taket och ner i A-Stolpen, eller var man nu väljer att dra den. Löda 19 poler som är tunna som hårstrån :-) Nåja, nästan.. Det är ingen höjdare. Hur man än vänder och vrider på det så blir det billigare med färdiga solskydd. Köper man märkesskärm så kostar den ca 5-10k och sedan är det allt jobb på det. Materialet är inte så värst dyrt, det landar nog på en 300 kronor. |
|
Richard B |
hmm.. kanske får bli ett färdigt mds-skydd ändå, verkar klurigt |
|
Länk har också solskyddsskärmar, vet inte hur de passar dock. |
|
Richard B |
har monterat färdig solskydds-skärm nu, blev faktiskt riktigt bra. |
|
Vilken vart det, Märke? Jag funderar nämligen på att ta min skärm i solskyddet och montera in i nackstödet och därför köpa en ny färdig solskydds-skärm. Tidigare har ju kvaliteten varit lite si å så med vad det gäller dessa skärmar. |
|
Richard B |
finns på brl, kolla www.brl.se |
| Jo. jag vet att de finns på BRL :D Undran var mera vilket märke det var. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.