|
|
|
|---|---|
|
Är på jakt efter en e34, 525i Touring 94-96, men har ännu inte lyckats hitta någon svensksåld. Är det så att denna modell aldrig såldes i Sverige? Eller är dom väldigt sällsynta? /mr B | |
|
Visst såldes det E34 525 Touring i Sverige 94-96! Men under dessa år hade bilförsäljningen knappt börjat hämta sig från lågkonjunkturen och SEK fallet i Sverige mellan 1991-93. Räntorna var höga och Svenssons plånbok var tom. Dessutom var 525 en extremt dyr bil på den tiden så 518 var definitvt volym modellen under dessa år. 1995/96 började BMW spekulanter i Sverige istället snegla på E39 som prissattes konkurrenskraftigt (En 523 E39 kostade ex nästan 60kkr mindre än 525 E34!!). mvh//Kristoffer BMW CS (Syd) #4918 "Öl byggde denna vackra bil" :-) |
|
|
Vadan detta behov av en svensksåld?? E34 börjar ju bli en "gammal" bil med priser oftare under än över 50 strecket och ju äldre bilar blir desto viktigare blir skicket på den akutella bilen ( jämfört med parametrar som: Sv såld, "rätt" färg, "rätt" utrustning etc etc) Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Tänk på att en 525iT kostade över 360 000 kr i basutförande... och för 10 år sedan var 360 000 kr mycket pengar.... Jämför med vad andra bilar kostade då (källa Teknikensvärld tidningar fr 1995): AUDI A6 247 500 kr Ford Mondeo 2.0 184 500 kr JC Indigo 250 000 kr Marcos Mantara (V8) 250 000 kr Opel Omega 189 000 kr Opel Calibra v6 240 300 kr Pontiac Firebird TransAM (V8) 298 000kr SAAB 900 171 200 kr Volvo 940 189 900 kr Volvo 850 203 900 kr Volvo 960 237 900 kr Volvo 850 T5R (T-Gul) 380 000 kr Porsche 911 Carrera 2 678 000 kr Christler Viper 750 000 kr V8 skapar beroende och äventyrar ditt körkort! Förvaras oåtkomligt för män. § Socialstyrelsen § |
|
stefannorr |
Vill man ha en svensk såld..så vill man....(hade jag) nu verkar man ju kunna fuska me alla delar som går att läsa av i bilen ..moduler m.m...se inlägget om den dubbelkollade BMW med automaten som rasade...sv såld lika med lite bättre koll...fast ja skulle kunna importera eller köpa import...finns ju enkla regler...briefet..hör me tidigare ägare..verifiera stämplarna...men som sagt en sv såld bil är lättare att kränga sen vad en gasar Magnus säger...både privat o inbyte...finns t o m handlare i Luleå som ej tar emot importrade BMW mer. |
|
Stefan; vi talar om bilar som är MINST 10 år gammla ( och därmed MINST 15 000 mil på mätaren) som ligger på priser 40-60 0000:- så vi har nog lämnat handlar stadiet sedan länge... Att tro att svensk såld betyder ärliga bilar är bara självbedrägeri ( sen verkar "importhatet" var geografiskt kopplat till avståndet från Tyskland....) Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
GM: ( sen verkar "importhatet" var geografiskt kopplat till avståndet från Tyskland....). Not True! Jag bor i Malmö! Kör visserligen en importerad 530iA, men personligen så litar jag för mkt på sv-sålda bilar och är mkt kritiska mot importbilar, men om den är fin och klarar ett mugge test så är den klart GK. ;-) V8 skapar beroende och äventyrar ditt körkort! Förvaras oåtkomligt för män. § Socialstyrelsen § |
|
|
Mugge: det finns alltid undantag Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Visst gör det det! Jag är ingen import hatare men jag föredrar svensksålda.... vem vet, hoppet kanske inte är helt ute för ändå ;-) V8 skapar beroende och äventyrar ditt körkort! Förvaras oåtkomligt för män. § Socialstyrelsen § |
|
|
Den här 525:an kan vara Sv-såld Länk Mvh Stephan |
|
|
Tack för diskussionerna. Svensksålda bilar tycker jag känns tryggare, framförallt för att dom är lätta att kolla upp (bes.protokoll på mail, tidigare ägare lätta att hitta och ringa). Har ingen erfarenhet från importbilar, men visst är man sugen att åka ner och hämta hem en själv. Hörde dock att priserna i Sverige har sjunkit så dramatiskt att det i princip inte lönar sig att lägga ut 10 000 SEK på resa, hemkörning och besiktning. Iallafall inte i dom här prisklasserna. Ex. Hittade följande bil i Tyskland Länk Jämför då med denna Länk Priskillnad ca 9000 kr Ska man sen köpa bil "säkert" via en märkeshandlare i Tyskland är nog skillnaden noll. Känns som importen inte lönar sig längre.... /mr B |
|
|
om du ska köpa en E34 så känar du inget på att köpa i tyskland men om du ska ha en dyrare bil kan det löna sig eller i varje fall ge mer utr för samma pengar V8 skapar beroende och äventyrar ditt körkort! Förvaras oåtkomligt för män. § Socialstyrelsen § |
|
|
Visst lönar det sig fortfarande att importera E34:or, Även om det gäller att välja rätt exemplar, Men så är det ju här i Sverige med;) Jag kommer att spara minst 20tkr på min andra 540:i, Tror dock inte att jag kommer sälja den inom överskådlig framtid den heller;) Som jag dessutom kommer att utrusta med godkänd liten regskylt, Vilket hade varit svårt på en köpt i Sverige. Den här är vettigare prissatt och ser okej ut på en första anblick Länk Om det är ett superexemplar du är ute efter kan den här vara perfekt Länk mycket pengar för en E34 med lågt miltal, Mycket utrustning, Dessutom från BMWhandlare. Mvh Stephan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.