AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.097

E39 begagnatfynd enligt Aftonbladet

PT
351
PTR
318i -03 (2:a bil)
Länk

Bla pga få problem och prisraset på nyare begagnade så rekommendear Aftonbladet köp!

Jag är själv sugen på att byta förstabil om ett par år, men med alla skriverier här om bilarna begränsade kvalitet blir man osäker...
Pl
281
Plexan
318is M42 -89
525 M30 -77
Jag tror e39 är en jättefin bil. Problemet är ju att de med problem hörs mest här på forumet!
Som vanligt när det gäller beg. bilar så är en välskött men dyrare bil säkrare köp än en billig men slarvigt skött bil.
Jag hade inte tvekat om jag hade haft bättre budget så att jag hade kunnat köpa ett fint exemplat. :-)

BMW 525i 24v -90
52
447
528:n
528i -96
Sedan så är nästan varje fel på E39 EJ beroende på ägarhandhavanden utan faktiskt rena konstruktionsfel eller undermålig kvalitet. Sällan man ser en E39 som gått sönder p.g.a. att ägaren kört sönder den. Bilen har en hög kvalitet, kanske därför det gnälls så mycket när något går sönder...

Köp en E39 och budgetera 10t per år i reparationer och underhåll så blir Du säkert helnöjd!

undrar vad han menar med att första ägaren tar den stora smällen.fri service 3år aftonbladet har järnkoll på bilmarknaden

52
447
528:n
528i -96
Nog får första ägaren ta smällen! Om inte att förlora några hundratusen är att ta en smäll så....Att få service för 10.000:- är inget mot att förlora 100t spänn, bara på 1 år! Sedan någon tusing i månaden år efter år.....

Finns väl ingen som tror att BMW har bra andrahandsvärde idag va?

stefannorr
Den länken du skicka är väl x antal år.....
stefannorr
Såg nu att den skulle va från 05-01-17...hmm..känner dock igen texten från typ 1-2 år innan ja köpte min..
Köper man en ny bil får man nog räkna med att den sjunker i
värde.

Men sjunker en ny 5 serie verkligen 100.000 kr/år ?!

Fri service 3 år kostar väl mer än 10.000 kr ?
Lägg därtill halverad försäkringspremie.
Om din bil sjunker 100.000 kr/år så är jag nyfiken ´på hur du tänker? 528:n

Det var på tok för länge sedan som jag skrev något på forumet så jag drar väl till med några e39 åsikter :)

Min 528iA -97 har knappt gått ca 12.500 mil. Fullservad och välskött. Det man kan råka ut för runt de här miltalen är bla. byta dämpare, kanske någon bussning, bromsar,.. alltså slitdelar som på vilken bil som helst. I övrigt så känns bilen betydligt nyare och fräschare (och skönare) än de flesta bilar du kan knalla in till en handlare och köpa splitterny idag.
Det beror ju delvis på att du kan få en bil som är fullsmetad med trevlig utrustning, bra skick och låga mil till en överkomlig peng.

Okay jag har fått byta automatlådekylare för 6000 SEK som jag inte räknat med, men det skyller jag på vägsaltet :)
'Barnsjukdomar' har antagligen fixats till på de bilar som gått något år redan.

Så alla ni som funderar på en e39: Leta upp ett fint ex och provkör. Jag tror inte man hittar mer bil för pengarna just nu....

Det är alltid gratis ost i råttfällan...
Visa användare
416
GEN
E39 540 Touring -01
E36 316 compact -00
Det är väl inget att tveka på, köp en E 39 och var stolt ägare..
som sakt problemen här på forumet finns på alla forum gällande bilmärke. har kört bmw i 13 år och visst finns det små fel men det finns på alla märken, Men med en BMW är du alltid KUNG på vägen oavsett fel. Med min 5a har det bara varit ett nöje att åka med.

Att styla en volvo är som att sminka en Gris;)
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Hehe, aftonbladets redaktion passar på och hausar BMW, när Collin är i staterna på bilmässa! ;o))

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.