|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Förresten, jag känner mig lite träffad av trådskaparen. Jag har aldrig haussat Saab eller Volvo i detta forum, tvärtom egentligen. Flåklypa |
|
|
Visst, jag är nybörjare här... men vissa saker fattar man ju även om man är ny:-) Flåklåpa: Jag fick uppfattningen att du haussar din 9-5 Aero? Ang. Kvalitet; Jag kan tänka mig att snittet på detta forum inte är representativt för en BMW ägare. Med tanke på vad som skrivs verkar de flesta bilar ha några år på nacken och många är gasglada bakom ratten. Inget fel i det. Men det är klart att det blir en del fel på bilarna ibland. Det jag skriver utgår subjektivt från egna erfarenheter. Jag har haft 10-15 BMW utan några större problem (största räkningar har varit avgassystem, några stötdämpare och skivor). Har även haft Volvo, SAAB och en Toyota och en Mitshubushi. De har och så funkat bra som transportmedel. men det äe inte samma kvalitetskänsla. Plastig instrumentpanel, blinkersspakar etc i plast, trånga pedaler med dålig känsla och en motorkaraktär som inte kan jämföras. BMW är känslig för slitet chassie, jag rekommenderar alla som inte känner att den där tighta känslan finns; byt dämpare och bussningar så har du BMW känslan tillbaka. Och sist men inte minst se till att du har fler än 4 cylindrar. |
|
andha45 |
Jag tror de som ser BMW som en mkt körglad och bekväm bil som dock kanske inte håller bättre kvalitet än andra bilar, blir störda av dem på forumet som inte tål att deras BMW blir frånkörda av Merca, Saab Aero el vad det nu är. Såna jämförelser är ju i princip rätt meningslösa (om bilen går 0-160 på 18 el 20 sek t ex) men det blir ju larvigt om de som är smarta nog att inse att en BMW X inte är snabbare än en Saab X inte skulle få säga det. Vissa på forumet hävdar t ex att de kör ifrån Saabar o Volvo hur lätt som helst, fast alla fakta talar emot det. |
|