AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
3.181

Problem med sjävförtroendet?

Sida 1 av 3
Hej allihopa!

Är ny på detta forum och kan inte låta bli att slås av hur många inlägg och diskussioner det är av typen:
Får jag pisk av en V70 T5? Är en 9-5 aero snabbare än min chipsade 518i -88?
Sen börjar diskussionen; min 9-5 är 0.001s snabbare än din bil på fyran mellan 108 - 113.2Km/h osv.
Diskussionerna verkar rätt meningslösa.
På ett amerikanskt Porsche forum där jag ofta är har man helt annan acceptans för att det faktiskt finns bilar som är snabbare än Porsche.
Personligen har jag valt BMW för att jag tycker de har den absolut bästa kombinationen av kvalitetskänsla, körglädje, prestanda och pris (om du köper begagnad). Sen ger jag blanka f-n i om jag blir omåkt av en otrimmad eller trimmad 9-5:a.
Jag kan i alla fall inte hitta någon riktig körkänsla i SAAB och Volvo hur mång hästar de än har.
Dessutom är väl detta ett BMW forum? Varför finns det massa personer som haussar SAAB och Volvo då? Har inte de egna forum?

Mvh

Nybörjare.
Am
569
Ambush
540i/6-94
Skillnaden i vissa inlägg här och i Porscheforumet är nog ganska så proportionell mot skillnaden i medelålder på forum-medlemmen. Helt enkelt fler tonåringar som hänger på detta forumet än på porscheforumet och därmed blir vissa trådar därefter. Utan att smutskasta så kan man bara konstatera att det är en klar skillnad på trådarna i 5-serie forumet och i 3-serie forumet också. Helt förståeligt dock - en annan har ju också varit ung en gång i tiden, även om det var längre sedan.
fast jag har bara läst i 5- serie och M/Alpina forumen.
Men det ligger säkert en del i vad du säger.
Visa användare
284
halvgute
530i Touring-93
Bra skrivet "smartass"! håller med till 110%...

¤¤¤¤¤¤¤Iron Maiden¤¤¤¤¤¤¤
Är 5-serieforumet rätt ställe att diskutera detta?

Fast`n Loud Turbo Proud.
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Tycker hela den här tråden också är rätt meningslös.

Så länge det står BMW xxx vs YYY i rubriken så är det bara att ignorera den tråden.

Annars håller jag med smartass, spela roll vem som är snabbast. Bla körupplevelsen får mig att välja BMW.
Ok, jag lägger ut den under bilvård istället;-)
Jag är ny har mest varit på 5-serie forum därför hamnade det här.
Jag håller också med smartass.

Mvh,
Kalle
_____
525an: Länk
BjörnB: Jag hade också en M5 e34 och en M3 e30 samtidigt en gång. Trodde inte det fanns så många sådana "bilnördar".
Vilken tycker du är roligast?
M3 har jag ångrat många gånger att jag sålde:-(
Jag håller absolut med smartass & co.

/// Olof

- Überlegenheit aus Bayern -

Länk
stefannorr
Håller med i det mesta men kvalitetskänsla i vad?...
Finns ingen mer kvalite än andra bilar dock körglädje.
stefannorr
Nu kan ju alltid kvalite disskuteras...men v-pumpar,abs sensorer,allt strul som går att få på 540 modellen (med kyldetaljer)framförallt..plus allt annat o då menar ja allt..så nå bättre kvalite är de då inte...nu är du ju rätt ny här enligt dina antal inlägg...men finns en sökmotor om du tvivlar..dock så är körglädjen svårslagen o då glömmer man oftast bristen på kvaliten i vissa detaljer..hmm..glömde allt me kliman...
stefannorr
Testa till ex att sök på e39 and fel så får du då läsa både idag o i morrn...så i kvalite står dom lika slätt som dom flesta men i körglädje o komfort så slår dom de mesta....sen beror ju MASSOR av felen på importerade lik som folk köper utan att kolla upp nogrannare,,,typ..10-12 000 mil...i verkligheten de dubbla o me minimal service...skulle man däremot kunna verifiera bilar med rätt mätarställning så skulle säkert kvalitetsstämpeln höjas ett snäpp.
stefannorr
Börjar bli tjatig men..typ länk...
Länk

21 000 som hittat... : )
kan bara hålla med speciellt när det gäller bilar med ett M lite varstans, det finns inget som går fortare än en sådan, handbyggda renodlade racingvagnar... eller hur var det nu?
Välskrivet smartass!!!
stefannorr:Gå in på en saab sida el volvo för den delen...så hittar du nog många fel på de bilarna med,för inte att tala om japsarna..jag äter hellre mask...have a nice day..;-)
Eller håll dej på en japsesida å spring inte här å gnäll på bmw..
stefannorr
svensson538>Om du läser noga så sa ja inte att kvaliten är bättre på andra bilar däremot så är inte bmw s kvalite bättre än andra bilar...däremot finns körglädje i dom som inte finns i andra bilar..men att tro att BMW är en kvalitetsbil med högre kvalite än andra bilar är en saga.
Ja tror nog inte du ska råda mig var ja ska skriva eller tycka..
Stefannorr: Det där med kvaliten är sant. Jag har haft BMW, Jaguar och Alfa. BMW är den bil som krånglat överlägset mest. '

Det som Jagga, BMW och Alfa har gemensamt är att de alla bjuder på en speciell körupplevelse. Då har man som entusiast ofta lite mer överseende med att det krånglar. Skulle jag däremot köpa en Toyota i syfte att få en bra bil så skulle jag bli vansinnig när bakluckan rostar upp eller länkarmarna glappar. Sådant som BMW-ägare har överseende med.

Ge ditt bidrag till Radiohjälpen 901950-6
Jag håller med dig Smartass.
Anledningen till att dessa trådar finns borde vara att många BMW-ägare inte har någon acceptans för att det finns snabbare bilar. Därför är det roligt att både delta och läsa dessa trådar.

Egentligen fattar jag inte syftet med tråden, men det du vill ha sagt är att BMW-ägare har problem med självförtroendet?

Flåklypa
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.