|
|
|
|---|---|
|
Hallå alla BMW ägare tänkte kolla lite med er om jag gjorde ett bra byte. Ägde tidigare en Volvo 944GL -91 som jag var rätt nöjd med. Förutom rätt mycket problem i början med startmotorn. Gick rätt fint, hade lite ventilknack och mycket delar bytes T.ex. Avgassystem hela vägen, Fjädrar, stötdämpare och bromskivor runt om. Bromsrör och byte även kamaxel samt den vanliga servicen. Byte den mot en importerad 520i -91 som var rätt misskött av förra ägaren väldigt skitig både interiört och extriört. inte gjort service bara bytt främre bromsbelägg och INSP.2 lyser samt att dom inte verkar ha återställt slitagevarnaren vid belägg byte. Inte ett papper på något förutom ny vindruta. Men den går som en dröm inte det minsta missljud från motor och efter en liten rekond ser den riktigt fin ut speciellt motorutrymmet som var väldigt skitigt efter ett ventilkåpsläckage. Gjorde jag rätt eller var jag riktigt puckad. Har alltid vilja ha en BMW och en E34 är allt ekonomin klarar av. Och sexan låter ju så underbart. Domen är eran. Tack i förhand //Drömmen om E39 M5 skall bli sann. | |
|
Se till att få det servad så fort som möjligt iallafall... Jo, 520 är en bra bil minst lika driftsäker som en 944 men mycket bättre att köra 944 känns ju som en stridsvagn... Men 520 tar nog mer soppa. Lycka till me kärran Sjöberg |
|
|
Tjao inte säkert att 520in tar mer soppa iom 24v. Fast`n Loud Turbo Proud. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.