|
|
|
|---|---|
|
Köpte en BMW 523iA E39 -99 i Tyskland i sommras. Hur är rostskyddet på dom tyska bilarna. Behöver man göra nogot åt det, och i såfall var är det risk för rost? | |
|
Bakluckan! Det är nästan vanligare med en rostig än en rostfri känns det som. Håll även ett öga på svetsskarvar i "fågelbadet" runt tanklocket. Sen är det ju klassiska ställen som dörrar t.ex. Ett bra tips är o åka o kolla på värsta "E39-liket". Då ser du lite var den har rostat o då är det troligt att din också kommer o göra det i framtiden ;) Mvh Patrik ___ Touringklubben: Länk |
|
|
Rostskyddet är bra på Bmw,när jag köpte min så åkte jag till en firma i Vinsta (Västra Stockholm)som heter Rostskyddsmetoder,och gjorde en besiktning med kamera,(man kan som kund se själv på en tv..) Inga rostskador fanns! Gamla rostskyddet var förvånansvärt bra! Nöjde mej ej med detta så jag sprutade in ML vätska i balkar,trösklar,mm,går om man är lite händig...(finns bra medel på Ok! även slangar och munstycken) Gör en besiktning! Alltid bra för nerverna! ¤¤¤¤¤¤¤Iron Maiden¤¤¤¤¤¤¤ |
|
|
Ps: På bakluckan fanns det lite ytrost,och som Patrik_N säger innanför tankluckan,skrapade bort en rostbubbla och dränkte med hammarlack=hårt och tåligt som f.n! ¤¤¤¤¤¤¤Iron Maiden¤¤¤¤¤¤¤ |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.